رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه ازانجام و سرعت بخشی به عملیات راهداری تابستانی به منظور بهسازی و ایمن سازی محور‌های ارتباطی این حوزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛صادق حبیب زاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه در جلسه بررسی نواقصات جاده‌ای به منظور اجرای هرچه بهتر طرح تابستانی سال ۹۷ گفت: با افزایش تردد جاده‌ها در پی سفر‌های تابستانی به منظور کاهش تصادفات احتمالی و افزایش ضریب ایمنی تردد، عملیات ویژه راهداری توسط این اداره در حال انجام است.

وی با اشاره به عملیات نصب، اصلاح مرمت، ساماندهی تابلو و علائم در محور‌های اصلی فرعی و روستائی کرد و افزود: ۱۴۰ عدد تابلو علایم هشداردهنده اطلاعاتی در محور‌ها و همچنین ۸ مورد سرعت گیر آسفالتی در نقاط پرتصادف شناسایی شده، نصب و ایمن سازی شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه اصلاح دست انداز‌ها و چاله ها، تعمیر شانه‌ها و کناره‌های راه‌های آسفالته، احداث راه انحرافی و موقت و انجام عملیات بازسازی قسمت‌های تخریب راه را از عملیاتی برشمرد که در طول راهداری تابستانی به طور متناوب و مکررا اجرا می‌شود.

این مقام مسئول زمان آغاز عملیات اجرایی برای راهداری تابستانی را از ۱۵ تیرماه تا پایان شهریور بیان کرد و گفت: در حال حاضر اکیپ‌های راهداری در سطح راه‌های حوزه استحفاظی و محور‌های مختلف عملیات لازم برای رفع نقاط کور و پرتصادف، تسطیح و رگلاژ محور‌های روستایی، شانه زنی و بوته زنی را انجام می‌دهند.

حبیب زاده گفت: پاکسازی و آزادسازی حریم جاده ها، موجب افزایش ایمنی تردد در راه‌های مواصلاتی شده و در ارتقای ایمنی استفاده کنندگان از جاده نقش بسزایی داشته و آمار تصادفات را به طور محسوس کاهش می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تعیین ۶ کارشناس فنی جهت نظارت و بررسی نواقصات جاده‌ای به منظور ایمن سازی محور‌ها و بالا بردن سطح استاندارد مطابق با شاخص‌های استاندارد خبر داد.

حبیب زاده با اشاره به اهمیت احداث پل در راه روستایی ایوعلی تصریح کرد: احداث این پل در مسیر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۵۳۰ میلیون ریال از هفته آینده آغاز و پیش بینی می‌شود ظرف مهلت ۲ ماه به پایان برسد.

انتهای پیام/م

آمادگی شهرستان ارومیه برای میزبانی از مسافران نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.