غلام‌رضا شریعتی گفت: اگرچه اکنون ای سی آب آبادان و خرمشهر مطلوب نیست اما موفق شدیم میزان شوری آب را از 7 هزار میکروموس به حدود 4 هزار و 500 برسانیم.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛غلام‌رضا شریعتی استاندار خوزستان بابیان اینکه ما وعده کردیم خط دوم طرح آب‌رسانی غدیر را تا ۱۵ تیر به شهر‌های آبادان و خرمشهر برسانیم، گفت: آب شهر‌های آبادان و خرمشهر را از طریق یکی از ایستگاه قیصریه با‌ای سی ۲ هزار تا ۲ هزار و ۱۰۰ و دیگری را از طریق ایستگاه ام الدبس با‌ای سی یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار تأمین می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه طرح آب‌رسانی در یک سال گذشته افزود: چنانچه در سال ۹۵ چنین مسئله‌ای در استان رخ می‌داد ما قدرت چنین مانوری را نداشتیم و باید تحمل می‌کردیم.

استاندار خوزستان گفت: در اسفندماه ۹۵ رئیس‌جمهور وعده داد مسئله آب شرب و فاضلاب مردم استان را حل کند و در فروردین سال ۹۶ اعتبارات لازم برای زیرساخت‌های خوزستان مصوب شد.

شریعتی افزود: با این مصوبه بحث حل مشکل آب و فاضلاب استان در دستور کار قرار گرفت، اعتبار قابل‌ملاحظه‌ای برای آن اختصاص داده شد و فاینانس‌های داخلی برای این پروژه فعال شد.

وی گفت: در سال گذشته حدود ۹۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شد این در حالی است که از سال ۸۷ تا ۹۵ حدود ۹۵۰ میلیارد تومان تعلق‌گرفته بود.

شریعتی با تأکید بر بالا رفتن قدرت مانور در حوزه طرح آب‌رسانی غدیر افزود: ظرف چند روز گذشته با رساندن آب غدیر و حیات به شهر‌های آبادان و خرمشهر توانستیم‌ای سی آب را کم کنیم.

انتهای پیام/ د

کاهش میزان شوری آب

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.