امام جمعه موقت اهواز با انتقاد از وضعیت آب در استان بیان کرد: تشکیل صف‌های طویل مردم خرمشهر و آبادان برای دریافت آب شیرین شایسته مردم این شهر‌ها نیست.

صف های طویل برای دریافت آب شایسته مردم خرمشهر و آبادان نیست

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته در کلانشهر اهواز خطاب به مسئولان استانی و کشوری گفت: زیرساخت های خوزستان آسیب دیده هستند و باید درست شوند.

وی با باین اینکه اگر از هم اکنون به فکر تابستان سال بعد نباشیم، در سال آینده شهرهای دیگر استان نیز درگیر مشکلات می شوند، بیان داشت: مردم خرمشهر و آبادان روزهای بسیار سختی را می گذرانند و صحنه های تاسف بار و ناراحت کننده صف های طویل برای دریافت آب شیرین شایسته مردمی که سال ها در جنگ تحمیلی از کشور دفاع کردند نیست.

حسن زاده بر صرفه جویی در مصرف آب با توجه به منابع محدود آب تاکید و اظهار کرد: باید فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب بین مردم و مسئولان افزایش یابد و این گونه نباشد که برخی مساجد به دلیل نپرداختن هزینه برق، کولرهای خود را به صورت شبانه روزی روشن نگه دارند.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از خطبه ها به گفته های برنامه و بودجه و وجود ارز کافی در کشور اشاره کرد و افزود: کولر گازی یکی از لوازم ضروری در خوزستان بوده و با وجود اینکه یک کارگر با سختی پول خرید آن را تهیه کرده، ولی چون چند برابر فروخته می شود، توان خرید آن را ندارد پس اگر مشکل ارزی وجود ندارد، نباید چنین اتفاقی رخ دهد.

وی بروز اختلاف بین مردم و مسئولان را از اهداف دشمن عنوان کرد و اذعان داشت: کاهش اعتماد بین مردم و مسئولان خواسته دشمنان است و نباید به تحقق این هدف کمک کنیم.

سید ابوالحسن حسن زاده به 8 تیرماه سالگرد حمله شیمیایی عراق به سردشت اشاره کرد و گفت: حمله شیمیایی به رزمندگان ایرانی و نیز کردهای عراق و سردشت، یک رسوایی برای حزب بعث عراق و نیز غربی ها بود و سند دیگری بود بر اینکه حرف که شعارها و ادعاهای آن ها قابل اعتماد نیست.

خطیب نماز جمعه اهواز بیان کرد: تیرماه سال 67 سالگرد سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایرانی بر فراز خلیج فارس است که در این حادثه نه تنها مسافران بی دفاع کشته شدند، بلکه مدال دادند و این حقوق بشر آمریکایی است.

حسن زاده با اشاره به اینکه غرب و آمریکا در هیچ یک از موارد و شعارها در خصوص حقوق بشر، دموکراسی، آزادی و مقابله با تروریسم رو راست نبوده اظهار داشت: این سانحه عمدی سند دیگری از جنایات و غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی ها است.

انتهای پیام/گ

انتقاد امام جمعه اهواز از وضعیت آب در آبادان و خرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.