مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: پارسال ۳۳۰ مورد ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ۴۴.۸ هکتار از اراضی فارس قلع و قمع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی ارغون مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس از اجرای ۳۳۰ مورد حکم قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: ۶۰ مورد حکم قضایی قطعی شده نیز در مساحتی بالغ بر ۹ هکتار اجرا و اراضی به حالت اولیه بازگردانده شد.

وی افزود: در سه ماهه نخست امسال نیز ۱۷ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در ۲۴.۳ هکتار از اراضی کشاورزی با همکاری نیرو‌های قضایی و انتظامی به حالت اولیه بازگردانده شد و ۷ مورد حکم که توسط دستگاه قضایی منجر به صدور رای قطعی قلع و قمع ساخت‌وساز‌ها شده بود نیز اجرا شد.

ارغون با بیان اینکه جهاد کشاورزی از طریق واگذاری اراضی منابع ملی و دولتی برای اجرای طرح‌های تولیدی کشاورزی اقدام به تامین امنیت غذایی کشور می‌کند، گفت: در این راستا در سال گذشته ۴۹۷ فقره پرونده واگذاری در هیئت نظارت ماده ۳۳ قانون بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع بررسی شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۰۴ فقره پرونده واگذاری در این هیئت بررسی و منجر به صدور رای شده است، افزود: هر کدام از اراضی واگذار شده که از عملکرد و پیشرفت فیزیکی مطلوب برخوردار نباشد با صدور حکم به فسخ و استرداد اراضی به اداره منابع طبیعی مسترد می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: سامانه ارتباطات مردمی حفاظت از اراضی کشاورزی با شماره ۱۳۱ آماده دریافت گزارش‌ها مردمی در زمینه شناسایی تخلف تغییر کاربری اراضی زراعی و با‌غ‌ها، تصرفات غیرقانونی و زمین‌خواری و استفاده‌های غیرمجاز از اراضی واگذاری دولتی و ملی است.
انتهای پیام/ر

قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار