ژان ایو لودریان در سفر به مصر با عبدالفتاح السیسی درباره مهمترین مسائل منطقه گفتگو کرد.

گفتگوی وزیر خارجه فرانسه و رئیس جمهور مصر درباره مسائل منطقهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لودریان -- وزیر امور خارجه فرانسه – که به قاهره سفر کرده است، روز پنجشنبه با عبدالفتاح السیسی -- رئیس جمهور مصر -- درباره مهمترین تحولات و مسائل منطقه گفتگو کرد.

بسام راضی، سخنگوی رسمی دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد السیسی در دیدار با لودریان بر اهمیت ادامه هماهنگی، همگرایی و گفتگو میان مصر و فرانسه درباره موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی با هدف مقابله با مشکلات و چالش های موجود تاکید کرد.

السیسی در این دیدار گفت مقامات مصر و فرانسه باید با همکاری و هماهنگی مشترک خود با چالش های فعلی در منطقه خاورمیانه که پیامدهای آن به منطقه دریای مدیترانه و سراسر جهان کشیده شده است، مقابله کنند.

بسام راضی تاکید کرد السیسی و لودریان در این دیدارمهمترین تحولات منطقه ای مورد علاقه دو کشور از جمله اوضاع لیبی و راه های پیشبرد تلاشها برای حل سیاسی بحران این کشور را بررسی کردند.

سخنگوی دفتر ریاست جمهور مصر اعلام کرد السیسی در دیدار پنجشنبه شب با لودریان برموضع ثابت قاهره در حمایت از راه حل سیاسی در سوریه در چارچوب حفظ حاکمیت، موجودیت سوریه، وحدت و یکپارچگی و حفظ تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد.

السیسی بر لزوم به کاری گیری همه تلاشها برای توقف جنگ و خونریزی در سوریه و از سر گیری گفتگوها میان طرفهای درگیر بر اساس راهکارهای سیاسی تاکید کرد.

انتهای پیام/

سفر لودریان به مصر

برچسب ها: فرانسه ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار