مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ وقف جدید در سطح استان به‌ثبت رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت‌الاسلام محسن مؤمنی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه عمده وقف‌ها در شهرستان‌های زابل، زاهدان و ایرانشهر صورت گرفته،افزود: در تلاش هستیم تا با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی، تا پایان سال جاری میزان موقوفات جدید استان را به ۱۷۰ مورد برسانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: در حال حاضر ۴ هزار و ۹۰۰ موقوفه در سیستان و بلوچستان وجود دارد که از این تعداد، ۴ هزار و ۸۲۴ موقوفه به‌صورت متصرفه در اختیار اوقاف بوده و ۷۶ مورد نیز غیرمتصرفه است.

وی بیان کرد: همچنین در مجموع، سه هزار و ۱۰۴ رقبه دارای درآمد نیز در سطح استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که از این میان، بیش از دو هزار و ۷۰۰ رقبه متصرفه و حدود ۴۰۰ رقبه نیز غیر متصرفه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ وقف جدید در سطح استان به‌ثبت رسیده است.

مؤمنی ادامه داد: طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی و سوگواره یاس نبوی از جمله طرح‌هایی است که به میزبانی بقاع متبرکه در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود و فرصتی است تا مبلغان اعزامی به ترویج سنت حسنه وقف بپردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: با توجه به گستردگی و ظرفیت‌های بالایی که در استان وجود دارد، انتظار است تا فرهنگ وقف بیش از این در استان نهادینه شده باشد، بنابراین وظیفه ما و رسانه است تا در جهت ترویج وقف بیشتر بکوشیم

انتهای پیام/ع

ثبت ۵۰ وقف  در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار