مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان از چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی در سطح استانی در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،حجت الاسلام مومنی مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: وقف به گروه یا مذهب خاصی مربوط نیست بلکه همه انسان‌ها به نوعی به آن اعتقاد دارند و سابقه آن نیز به خلقت انسان برمی‌گردد، چون کمک به هم نوع در همه امت‌های اسلامی بوده و جز محدود فرهنگ‌هایی است که به امضای اسلام در آمده است.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: پشتوانه تمام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می‌تواند وقف باشد، چون هر فعالیتی که قرار باشد اتفاق بیفتد بدون وقف موفق نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ وقف باید بیش از پیش در جامعه تبلیغ و ترویج پیدا کند تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای فرهنگی غمی است، اما متاسفانه در رابطه با موضوع وقف جز رده‌های آخر در سطح کشور است.

حجت الاسلام مومنی عنوان کرد: فرهنگ وقف در همه اقوام وجود دارد از انفاق‌های کوتاه مدت گرفته تا انفاق‌های یک‌بار مصرف و ابدی به همین دلیل کسی که بخواهد به باقیات و صالحات برسد حتما باید در این وادی گام بردارد.

وی خبر از حفظ قرآن به صورت مجازی توسط سازمان اوقاف داد و گفت: این نحوه حفظ قرآن برای کسانی که وقت حضور در کلاس حفظ قرآن را ندارند انجام می‌شود که جامعه هدف این طرح استان‌های برخوردار هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: برای سالجاری ۵۰ نفر مربی برای کلاس‌های حفظ و ترتیب خوانی قرآن شناسایی شده اند و می‌توان گفت: جامعه قرآنی سیستان و بلوچستان نسبت به سال‌های گذشته گام‌های موثری برداشته است.

وی از حضور بیش از ۳۰۰ مبلغ قرآنی بومی و قمی در سال ۹۷ در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: از این مبلغین در مناسبت‌های مختلف برای آگاهی مردم استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام مومنی عنوان کرد: با توجه به این که استان سیستان و بلوچستان اولین پایگاه پذیرایی از زائرین اربعین حسینی است پیش بینی برای اربعین امسال بیش از ۶۰ هزار نفر زائر را پذیرا باشیم.

وی ادامه داد: طرح نشاط معنوی از ۱۶ تیر برای چندمین سال متوالی در سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر کشور در تابستان امسال اجرا می‌شود که در این طرح از ظرفیت اوقات فارغت دانش آموزان استفاده می‌شود و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جامعه هدف طرح نشاط معنوی تمام دانش آموزان رده سنی ۷ تا ۱۸ سال دختر و پسر است، گفت: این طرح در مقاطع مختلف و به تفکیک جنسیتی است همچنین الویت برگزاری کلاس‌ها مربوط به معارف اسلامی است و در کنار این‌ها کلاس‌های ورزشی و اردویی هم برگزار خواهد شد.

وی در مورد محتوای این کلاس‌ها اظهار داشت: محتوای این کلاس‌ها به صورت کتابچه در اختیار مربی قرار می‌گیرد تا به صورت هماهنگ در سراسر استان به صورت هماهنگ دانش آموزان از آن‌ها بهره ببرند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان از چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی در سطح استانی در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این مسابقات در ۱۴ تیرماه آغاز خواهدشد مرحله شهرستانی در ۸ رشته با ۵۰۰ شرکت کننده برگزار شده که ۱۲۱ نفر از آن‌ها به مرحله استانی راه پیدا کرده اند.

وی گفت: از مجموع ۱۲۱ نفر ۱۵ نفر به مسابقات قرآنی کشوری راه خواهند یافت که مسابقات کشوری در مهرماه امسال در استان مرکزی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ع

برگزاری  مسابقات قرآنی در سیستان و بلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار