ربیعی وزیر تعاون کارو رفاه اجتماعی در افتتاح شرکت تسکا در استان گلستان گفت: از رابطه کاه و ترامپ قوت اقتصادی در کشور خواهیم ساخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ ساعتی قبل ربیعی وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی کشور در افتتاحیه کارخانه تولید خمیرکاغذ شرکت تسکا در شهرستان علی آباد کتول استان گلستان گفت: ما بادرمقابل این تحریم‌ها، مقاومت خواهیم کرد و با هم بستگی اجتماعی کارگران و کار افرینان باعث قوت اقتصادی در کشور خواهیم شد.

ربیعی افزود: کارخانه تولید خمیرکاغذ شرکت تسکا با با ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و بدون وابستگی بانکی نمونه بارز‌ی از تعاون و تعامل در کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت فعلی این کارخانه ۶۰ تن تولید روزانه است که قابل افزایش می‌باشدوهمچنین ارزش اقتصادی این کاراین است که کاه به دود تبدیل نشده و پولی برای جیب کشاورز می‌شودو همچنین وجود این کارخانه و شغل سبز در حفظ محیط زیست تاثیرگذار خواهد بود.

وزیر کار وتعاون و رفاه اجتماعی همچنین به اهمیت این کارخانه در حوزه اشتغال هم اشاره کرد و گفت:این واحد برای ۶۰ نفر به طور مستقیم و ۲هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است و اگر وارد حوزه کشاورزی شویم این تعداد به ده‌ها برابر می‌رسد.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد مواد اولیه کاغذ وارداتی است که با استفاده ازپسماند محصولات کشاورزی مانند کاه، توفاله‌های چغندر و سایر محصولات کشاورزی می‌توان به سرعت این مقدار را کاهش و در بخش مواد اولیه کاغذ خودکفا شد.

ربیعی در پایان افزود: کارآفرینی روستایی و محلی همراه با تعاون و تعامل و حمایت از کار و کارگری راهی است برای مقابله با تحریم‌ها که کشور را به خودکفایی نزدیک‌تر می‌کند.

انتهای پیام /گ/ق

 

باید در مقابل تحریم ها مقاومت کرد

برچسب ها: اشتغال ، تولیدملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.