مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به بحرانی شدن موضوع آب در استان گفت:۳۳۰ روستا به صورت سیار با تانکر آبرسانی می‌شود.

فاتحی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  با اشاره به استفاده ۱۲۸ هزار نفر از روستاییان استان از آب انتقالی گفت:۴۱ هزار اشتراک که قریب به ۱۲۸ هزار نفر مشترک است از آب انتقالی استفاده می‌کنند.

فاتحی با بیان اینکه موضوع آب در استان یزد به بحران تبدیل شده افزود:  در استان آب شرب با کیفیت وجود ندارد و سالیانه با افت ۴۰ سانتی متری سفره‌های آبی روبه روهستیم.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق روستایی به ویژه منطقه رستاق و حاشیه شهر یزد هیچگونه انشعاب آبی برای گلخانه‌ها نداریم وتخصیص آب انتقالی نیز به ۴۰ درصد رسیده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به اینکه جمعیت روستایی استان بیش از ۲۷۰ هزار نفر است، اظهارداشت:بار پیک مصرف در شهر پنجشنبه و جمعه هرهفته است که مردم به مناطق روستایی می‌روند و در شهرستان تفت ۲۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند که پایان هرهفته با مشکل آب روبرو هستیم.

فاتحی هزینه خدمات برای یک مترمکعب آب را ۱۶۰۰ تومان دانست و گفت:۵ درصد بعضی از روستاییان به اندازه ۲۰ درصد مشترکین آب مصرف می‌کنند و به بحران جدی آب را باور ندارند.

وی افزود:مخزن ذخیره منابع آبی در روستا‌ها فقط برای ۲۴ ساعت پس از قطعی آب است و بعد از آن روستا‌ها با بحران جدی آب روبرو می‌شوند.

انتهای پیام/ص

۳۳۰ روستا در یزد با تانکر آبرسانی می شود

برچسب ها: آب ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار