معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه گردشگری ۱۴ طرح در زمینه اقامتگاه‌های بومگردی معرفی شده و اعتباری به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال به آن‌ها اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آریا نارویی معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: سامانه کارا به منظور تسهیل در فرآیند ارائه تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار گرفته و تاکنون سرمایه‌گذاران زیادی از طریق این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

نارویی افزود: در حوزه صنایع دستی تا کنون ۱۷۲ نفر در این سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴۲ طرح به تصویب رسیده و به بانک عامل معرفی شده‌اند.

وی گفت: این طرح‌ها بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال را به خود اختصاص داده و پیش‌بینی می‌شود منجر به اشتغال ۲۷۰ نفر شود.

نارویی ادامه داد: پیش‌بینی میشود در این بخش تا یک ماه آینده ۹۰ طرح دیگر برای استفاده از تسهیلات روستایی معرفی شوند.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در حوزه گردشگری که شامل اقامتگاه‌های بومگردی، مجتمع‌های گردشگری و سفره خانه‌های سنتی می‌شود ۱۴ طرح به کار گروه معرفی شده است و همه این طرح‌ها موفق به اخذ مصوبه کمیته فنی شده اند.

وی افزود: به این طرح‌ها اعتباری به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که منجر به اشتغال ۱۴۰ نفر خواهد شد.

نارویی بیان کرد: پیش بینی میشود ۱۵ طرح دیگر در این زمینه معرفی شود تا به جذب ۳۰۰ میلیارد ریال منجر شده و اشتغال ۴۰۰ نفری در روستا‌های سطح استان ایجاد شود.

انتهای پیام/ع

اختصاص اعتبار به حوزه گردشگری سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار