معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: اقامتگاه‌های بومگردی در ۷ مسیر گردشگری در استان ایجاد شده و شرایط با نگاه ارزان سازی سفر نیز فراهم شده است.

مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: اقامتگاه‌های بومگردی در ۷ مسیر گردشگری در سیستان و بلوچستان ایجاد شده و شرایط با نگاه ارزان سازی سفر نیز فراهم شده است.

وی افزود: امیدواریم با مشارکت مردم در طرح نوروز ۹۷ فرهنگ این استان را معرفی کرده و با فراهم کردن شرایط تجربه زندگی روستایی امکان حضور گردشگران را در روستا‌های استان فراهم کنیم.

این مسئول ادامه داد: ۵۰ راهنمای گردشگر برای برگزاری نوروز متفاوت برای راهنمایی مسافران به کارگیری شده اند و ستاد‌های اجرایی خدمات سفر استان فعال هستند.

وی گفت: معیار‌هایی برای انتخاب شهر برتر در زمینه ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی در نظر گرفته شده که با ارزیابی عملکرد در این زمینه پس از تعطیلات نوروزی این شهر را اعلام خواهیم کرد.

میرحسینی یادآور شد: بازدید‌ها و نظارت‌ها از مراکز بین راهی و کلیه تاسیسات گردشگری با ۲۵ ناظر در سطح استان در حال انجام است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: با همکاری دستگاه‌هایی که کنترل قیمت‌ها را برعهده دارند از جمله اداره تعزیرات حکومتی و صنعت معدن تجارت استان بازدید‌های تلفیقی در ایام نوروز انجام می‌شود تا خدمات به مسافرین به بهترین نحو ارائه شود.

این مسئول بیان کرد: توزیع اقلام گردشگری از جمله بروشور و کتابچه‌های معرفی استان، برپایی سیاه چادر‌های عشایری و کپر که نماد خانه‌های محلی به عنوان نماد استان و استفاده از ظرفیت بزرگ اقوام و طوایف و حضور مردم که القاکننده حس امنیت به مسافران میباشد، با تعامل با دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود تا نوروزی متفاوت را شاهد باشیم.

وی گفت: امیدواریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری شده با توسعه گردشگری روستایی از تولیدکنندگان محصولات داخلی حمایت کنیم و در راستای تحقق این شعار گام‌های بلندی برداریم.

میرحسینی تصریح کرد: تلاش در راستای تحقق شعار سال، در سیستان و بلوچستان باعث رونق و توسعه استان ارتقا شاخص‌های اقتصاد جامعه روستایی خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: یکی از مزیت‌های حمایت از کالای ایرانی، ایجاد اشتغال پایدار است که باعث افزایش درآمد مردم نیزخواهد شد.

این مسئول ادامه داد: تلاش در راستای بهبود معیشت مردم و رشد اقتصادی عزم ملی و باور عمومی برای مشارکت در طرح‌های گردشگری را می‌طلبد.

انتهای پیام/ع

ایجاد اقامتگاه بومگردی در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار