رئیس اداره محیط‌زیست دامغان از کشف لاشه یک رأس کل وحشی در منطقه شکارممنوع سفیدکوه آرسک خبر داد و گفت: در این رابطه سه شکارچی دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فرامرز اسفندیاری رئیس اداره محیط‌زیست دامغان با اعلام این خبر گفت : لاشه یک رأس کل وحشی در منطقه شکارممنوع سفیدکوه آرسک دامغان کشف و ضبط شد و مأموران یگان ویژه حفاظت محیط‌ زیست پس از وصول گزارش پیرامون حضور شکارچی در منطقه بلافاصله به منطقه اعزام و در مسیر برگشت متخلفان کمین زدند.

وی افزود: در جریان بازرسی علاوه بر لاشه شکار، دو قبضه سلاح شکاری گلوله‌زنی و ساچمه زنی نیز کشف و ضبط شد.

اسفندیاری بابیان اینکه منطقه شکارممنوع کوه آرسک دامغان یکی از زیستگاه‌های مهم آهو در کشور است، تصریح کرد: این منطقه یکی از زیستگاه‌های اصلی پلنگ نیز محسوب می‌شود که محیط‌بان‌ها با تلاش شبانه‌روزی خود می‌کوشند جمعیت گونه‌های گوشت‌خوار و علف خوار منطقه را در شرایط مطلوب حفظ کنند.

وی افزود: از همه تقاضا داریم چنانچه با رد یا نشانی از حیوانات گوشت‌خوار یا شکارچی مواجه شدند بلافاصله مراتب را به یگان محیط‌زیست اطلاع دهند. قطعاً این اطلاع‌رسانی به‌موقع می‌تواند از ضرر و زیان و آسیب به محیط‌زیست پیشگیری کند.

انتهای پیام / گ

لاشه یک راس کل وحشی در دامغان کشف شد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار