یکی از بیماریهای که در گذشته بشر از آن واهمه داشت بیماری جذام است.

رئیس کارگروه سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت: امروزه به لطف پیشرفت پزشکی به مرحله حذف در کشور و استان رسیده است.
بیگلری  افزود: بیماری جذام یا در اصطلاح عامیانه بیماری خوره یکی از ضعیف‌ترین بیماری‌های واگیری است که توسط باکتری مولد از افراد مبتلا در بازه زمانی بسیار طولانی با احتمال کم به یک فرد دیگر منتقل می‌شود.
رئیس کارگروه سلامت معاونت احتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:این بیماری یک بیماری پوستی است که اعصاب محیطی را هم در گیر می‌کند قسمت انتهای بدن مثل نوک انگشتان. گوش. لاله گوش. بینی و قسمت‌های که محیطی ترند به دلیل اینکه قدرت حسی در معرض تخریب قرار می‌گیرند.
وی افزود: در گذشته باور‌های غلط درباره این بیماری وجود داشت و آن را یک بیماری نفرین شده می‌دانستند این بیماری یک بیماری است مانند سایر بیماری‌های عفونی دیگر که خوشبختانه قابلیت درمان بالایی دارد.
بیگلری اشاره‌ای هم به سال ۱۹۸۲ سازمان جهانی بهداشت داشت که ترکیب دارویی جدید به اسم ام دی تی معرفی کرد که این دارو جدید خوشبختانه قابلیت درمان موارد جذام ظرف مدت یک سال را بطور موفقیت آمیزی دارد و از ایجاد عوارض این بیماری در فرد جلوگیری می‌کند.
وی افزود:این افراد آسیب دیده بیماری جذام در جامعه نیاز به حمایت‌های اجتماعی و برابری با سایر افراد جامعه دارند و به عنوان یک فرد بهبود یافته تلقی می‌شوند.
 
انتهای پیام/پ

 

بیماری جذام در مرحله حذف

برچسب ها: جذام ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.