رییس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود گفت: در راستای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو 128هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام سمپاشی شده است.

امیری  رییس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه   گفت:  در این راستا  از ابتدای امسال تاکنون 21هزار راس دام کوچک و 4هزار و 33راس دام بزرگ سمپاشی شدند.

وی ادامه داد:  مبارزه با انگل های خارجی که مخزن  و عامل انتقال تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هستند همچنان ادامه دارد.

امیری گفت: در جلسه  برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو   هفت بند مصوب شد و مقررگردید  شهرداری  در اسرع  وقت نسبت  به احداث سالن پیش سرد کشتارگاه دام و تعمیر و تجهیز خودرو حمل کشتارگاه   و یا خرید خودرو حمل گوشت اقدام نماید .

وی افزود:هم چنین مقرر شد  بخشداران مرکزی  و کلاشی دستور لازم  در خصوص در اختیار گذاشتن  تانکر و موتور سمپاشی در راستای سمپاشی  دام و جایگاه دام از طریق دهیاران  همکاری لازم را با دامپزشکی شهرستان  به عمل آوردند.

امیری ادامه داد:   برخورد نیروی  انتظامی  با قاچاق  دام و ادامه فعالیت  اکیپ های  مبارزه با کشتار غیر مجاز  دام با همکاری ادارات به  روال سابق از دیگر مصوبات این جلسه بود.

وی گفت:  بیماری تب خونریزی دهنده کنگو  از مهم ترین  بیماری های  قابل انتقال از دام به انسان است و در حالیکه  بر روی دام هیچ علائم و اثری ندارد اما بیشترین تاثیر را بر انسان می گذارد.

انتهای پیام/ز


بیماری تب خونریزی دهنده کنگو  از مهم ترین  بیماری های  قابل انتقال از دام به انسان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.