مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:بارندگی‌های شدید احتمال بروز بیماریهایی مثل زنگ زرد گندم، زنگ قهوه ای و سفیدک را در مزارع گندم بیشتر می‌کند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه شریفی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مبارزه در تمامی مزارع گندم و جو استان انجام و توصیه می شود حداقل تمامی مزارع آبی مناطق معتدل و سرد استان سمپاشی شوند.

وی گفت: مبارزه با قارچ کش‌ها به ویژه در اراضی گندم مناطق معتدل استان که مزارع در مرحله شیری شدن هستند، اهمیت دارد.

وی از گندمکاران استان به ویژه آنهایی که کشت آبی داشته‌اند خواست تا حتما نسبت به سم پاشی اراضی خود با قارچ‌کش‌ها اقدام کنند.

وی اشاره ای هم به شیوع بیماری های برگی در مزارع نخود استان کرمانشاه داشت و افزود: هفته گذشته کشاورزان به ویژه نخودکاران استان را برای جلوگیری از شیوع برق‌زدگی در مزارع نخود توصیه به استفاده از قارچ‌کش‌ها کردیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: با توجه به اقدام به موقع نخودکاران استان برای استفاده از قارچ‌‌کش‌ها خوشبختانه تاکنون اپیدمی برق‌زدگی را در مزارع نخود استان شاهد نبوده ایم.

شریفی اضافه کرد: هرچند در برخی از مزارع نخود استان برق زدگی به صورت لکه‌ای دیده شده، اما مزارع نخود استان روند عادی خود را دارند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره ای هم به اخرین روند مبارزه با آفت سن در مزارع گندم و جو استان کرمانشاه داشت و افزود: تاکنون کار مبارزه با آفت سن در سطح 145 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان انجام گرفته و با پایان بارندگی ها مرحله دوم مبارزه با آفت سن در مزارعی که نیاز به مبارزه باشد، آغاز خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

تاکنون کار مبارزه با آفت سن در سطح 145 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان انجام گرفته است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.