رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از فوت سالانه ۱۷ هزار ایرانی در تصادفات رانندگی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم ملکان در مجلس، خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فوت سالانه ۱۷ هزار ایرانی در سوانح جاده‌ای، گفت: ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر نیز دچار معلولیت ذهنی و جسمی می‌شوند که خسارات جبران ناپذیری را به کشور و خانواده‌ها تحمل می‌کنند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درصد بالایی از فوتی‌ها و معلولان در سوانح جاده‌ای جوانان هستند، افزود: به دلیل نبود سرپرست برخی از خانواده‌ها تحت پوشش سازمان‌های حمایتی قرار می‌گیرند، بنابراین پشت نوبتی‌های کمیته امداد و بهزیستی سالانه افزایش می‌یابد.

وی با انتقاد از اینکه پراید ارابه مرگ است و استفاده از آن در خور و شأن ملت ایران نیست، تصریح کرد: مردم کشور‌های افغانستان، عراق، آذربایجان و ترکیه با همین مبلغی که هموطنان ما بابت پراید هزینه می‌کنند، می‌توانند بهترین خودرو‌های ایمن را خریداری کنند.

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه خودرو‌های ناایمن به عاملی برای قتل و عام مردم تبدیل شده است، اذعان کرد: همچنین جاده‌ها استاندارد نبوده و نقاط حادثه‌خیز نیز به علت کمبود اعتبار برای کاهش سوانح جاده‌ای رفع نشده بنابراین چطور می‌توان، انتظار داشت با کاهش حوادث جاده‌ای در کشور مواجه شویم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری الزام دولت به کاهش ۳۱ درصدی حوادث رانندگی نسبت به تعداد ۱۰ هزار خودرو تا پایان برنامه ششم، گفت: تاکنون اهداف این مصوبه محقق نشده، از این رو نیاز است دولت با ایمن کردن خودرو‌ها و جاده‌ها گامی جدی برای عملیاتی کردن آن بردارد. 

 

انتهای پیام/ش

 

 معلولیت ذهنی و جسمی۳۰ تا ۵۰ هزار نفردرسوانح رانندگی

برچسب ها: حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.