رقابت بیش از یک میلیون داوطلب کنکوری از امروز (هفتم تیرماه) آغاز و تا فردا عصر ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بزرگترین ماراتن علمی کشور از امروز هفتم تیرماه با حضور یک میلیون و یازده هزار و سیصد و شصت داوطلب کلید خورد و تا فردا هشتم تیرماه ادامه خواهد داشت؛ ماراتنی که داوطلبان را در پنج گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان به رقابت وا می‌دارد.

زنگ کنکور به صدا درآمد/ رقابت بیش از یک میلیون داوطلب در بزرگترین ماراتن علمی کشور

در آزمون امسال  ۵۹۹ هزار و ۱۲۱  نفر را خانم ها شامل می شوند که سهمی  ۵۹/۲۴ درصدی از داوطلبان کنکور سراسری است همچنین تعداد داوطلبان شرکت کننده آقا ۴۱۲ هزار ۲۶۳ نفر برآورد شدکه سهم ۴۰/۷۶ درصدی داوطلبان  را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز چگونگی حضور در آزمون سراسری ۹۷ 


رقابت سنگین داوطلبان برای پزشک شدن

امسال هم مطابق چند سال اخیر رشته تجربی همچنان در صدر تعداد شرکت‌کنندگان قرار دارد و در این دوره ۶۴۲ هزار و ۲۲۸ نفر داوطلب رقابت در این رشته شدند.

تعداد داوطلبان در  گروه علوم ریاضی و فنی  ۱۴۴ هزار و ۴۳۷ نفر،  در گروه انسانی ۲۰۴ هزار و ۹۳۶ نفر، در گروه هنر ۱۲ هزار و ۲۴۹ نفر  و در گروه زبان ۷ هزار و ۵۳۴ نفر تخمین زه شده است.

راس ساعت هشت صبح و تا دقایقی دیگر پاسخگویی داوطلبان رشته های علوم ریاضی و علوم انسانی به سوالات کنکور آغاز می شود همچنین عصر امروز داوطلبان گروه هنر به رقابت خواهند پرداخت.


بیشتر بخوانید:تمدید مهلت دریافت کارت ۳ گروه آزمایشی کنکور سراسری


زنگ کنکور به صدا درآمد/ رقابت بیش از یک میلیون داوطلب در بزرگترین ماراتن علمی کشور

فردا هشتم تیرماه هم داوطلبان علوم تجربی در نوبت صبح و داوطلبان گروه زبان در نوبت عصر رقابت علمی خود را آغاز خواهند کرد.

نتیجه اولیه  این آزمون به صورت کارنامه تنظیم شده دهه دوم مرداد ۹۷ منتشر خواهد شد.

زنگ کنکور به صدا درآمد/ رقابت بیش از یک میلیون داوطلب در بزرگترین ماراتن علمی کشور

شاخ غول کنکور کی شکسته می شود؟

با وجود همه اما و اگرهایی که برای حذف این غول آموزشی هر ساله مطرح می شود اما همچنان روال سابق پابرجاست و روزهای نخستین تابستان با تب کنکور داغ و داغ تر می شود و اشک ها و لبخندهای جوانان را در روزهای برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور می توان مشاهده کرد؛ مادران و پدرانی که دل تو دلشان نیست تا این روزها سپری شود و فرزندشان بعد از یک سال فشار درسی و روانی مزد زحماتش را بگیرد هرچند آمار صندلی های خالی دانشگاه ها  طی سال های اخیر بیشتر شده است اما هنوز دانشگاه ها و رشته های مطرح پرمتقاضی اند و جدال برای نشستن بر کرسی این دانشگاه ها ادامه دارد.


بیشتر بخوانید: اشک و لبخند‌هایی که کنکور رقم می‌زند/ تیک تاک‌های پایانی روز سرنوشت ساز دانش آموزان


زنگ کنکور به صدا درآمد/ رقابت بیش از یک میلیون داوطلب در بزرگترین ماراتن علمی کشور

فردا پرونده آزمون های بزرگترین ماراتن علمی با همه تلخی ها و شیرینی ها بسته می شود و داوطلبان و خانواده های آنها  در انتظار نتایج اولیه در نیمه تابستان هستند و در این میان آنها که سال های تحصیلی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند و کنکور را با نتایج مطلوب به پایان نرسانند چشم امیدشان به سوابق تحصیلی است که به گفته مسئولان مربوطه تاثیر قابل توجهی در نتایج دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۸:۳۲ ۰۷ تير ۱۳۹۷
چند سال است که کنکور و راه یابی به دانشگاههای درجه یک کمی راحت تر شده است.در اوایل دهه هفتاد دبیرستان یک دوره چهارساله بود که دبیران سخت گیر به ما درس میدادند که البته این سخت گیریها باعث ایجاد نظم و انضباط در کلاس،مدرسه و زندگی شخصی و تحصیلی هر کدام از دانش آموزان میشد.در آن روزها مردم با همدلی و کمک یکدیگر مصائب حاصل از دفاع مقدس را پشت سر گذاشته بودند و شهدای زیادی در حال بازگشت به وطن بودند و حال و هوای عجیبی تمام کشور را فرا گرفته بود.در آن سالها کنکور دو مرحله ای بود و گذراندن هر دو مرحله برای ورود به دانشگاه کار بسیار سختی بود.در ضمن مثل حالا دانشگاههای متنوع زیادی تاسیس نشده بود و بیشترین دانشگاههای کشور،دانشگاههای دولتی بودند.پس از دانشگاههای دولتی،دانشگاه آزاد بود که تازه تاسیس شده بود و به تعداد بسیار کمی شعبه داشت.مراکز پیام نور هم تازه تاسیس شده بود اما متقاضیان زیادی نداشت.با توجه به تعداد کم مراکز آموزش عالی و انفجار جمعیتی در دهه شصت و هفتاد،متقاضی ورود به دانشگاه بسیار زیاد بود و گمان میکنم شانس ورود به دانشگاههای دولتی یک نفر از ده نفر بود.در آن زمان کلاس کنکور و تست زنی به سبک امروزی وجود نداشت و نهایتا یک کلاس تقویتی توسط دبیرستانها تدارک دیده میشد که دانش آموزان ضعیف در این کلاسها شرکت میکردند.بعضی مواقع دانش آموزان قوی به دانش آموزان ضعیف درس میدادند.اما چون کنکور و شیوه های انتخاب دانشجو با امروز تفاوت بسیار زیادی داشت،بعضی اوقات حتی دانش آموزان ممتاز هم در ورود به دانشگاه ناکام میماندند و آن هم فقط بخاطر یک انتخاب رشته غلط بود.والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۷ تير ۱۳۹۷
تازه بعد از 4سال فارغ التحصیلی اول بدبختیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۷ تير ۱۳۹۷
خدایا شکرت تموم شدددددددد
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۱۴:۰۱ ۰۷ تير ۱۳۹۷
خدا جونم به امید و توکل خودت ....
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۱۳:۲۹ ۰۷ تير ۱۳۹۷
من دانشجوی ارشد علم و صنعتم .واقعا برام عجیبه چرا خانواده ها انقد استرس دارن.اخه مگه سرنوشت به اینچیزا ربط داره؟؟؟ بخدا من ک الان پشیمونم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۷ تير ۱۳۹۷
فقط انسانی
Germany
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۷ تير ۱۳۹۷
کنکور یک مارتن علمی نیست الکی اسم های قشنگ برای این امتحان نزارید تنها راه موفقیت فقط کلاس درس و حفظ شدن تمام نکات کتابه و الان با اینکه کاملا امادم ولی خدا میدونه فردا چه اتفاقی ممکنه بیافته
خود خوندن برای کنکور ی طرف ازمون 4 ساعت دادن بدون ی استرحت هم ی طرف دیگه که البته با ی ساعت از قبل حاضر شدن سر محل ازمون میشه 5 ساعت ینی وقتی به درس حفظی مفهومی شیمی میرسید 4.30 دقیقه ی پشت دارید تست میزنید
کنکور به هیچ وجه علمی نیست اگه علمی بود دانش اموزای بیشتری قبول میشدن که در نتیجه دانشگاه ها به اندازه ی کافی صندلی ندارن پس ممکنه فردا شانس نیارم و یک سال ناقابل دیگه! شبانه روز صرف این مارتن علمی کنم دوره ی نوجوانی و زندگی معمولی هم که هیچ برای ی دانش اموز کنکوری معنی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۷ تير ۱۳۹۷
ما فکر میکنیم در دانشگاه فلان نام چه خبری هست بعد وقتی قبول میشویم و میرویم میبینیم استاید گرفته و بسته تدریس میکنند و مباحث سنگین غیر قابل درک اندکی توضیح میدهند .
اشتباه است . در کنار هر صد روستا نیز باید بهترین دانشگاه با بهترین فناوری ساخته بشود شبکه تلویزیونی ریاضی و فیزیک و شیمی و ... نیاز داریم . محتوای آموزشی رایگان باید بدهیم آن وقت کنکور برگزار بکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۵۸ ۰۷ تير ۱۳۹۷
برای همه داوطلبان آرزوی موفقیت دارم .خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۵۲ ۰۷ تير ۱۳۹۷
من فوق لیسانس مهندسی عمران دانشگاه دولتی دارم و بیکار هستم(دانشگاه معتبر)رتبه کنکور دکترا 21 توصیه میکنم استرس نداشته باشید چون هیچ شغلی موجود نیست یک ساله بیکار هستم ودکترا هم قبولم نکردند با اینکه ظرفیت پذیرش90نفر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۷ تير ۱۳۹۷
انشاالله که کشور با جان ودل پذیرای فارغالتحصیلان باشد وبعداز این همه هزینه وزحمت جوانان جویای کار نا امید نشوند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۳ ۰۷ تير ۱۳۹۷
سلام به همه. دلم میسوزه برای این داوطلب ها که به هزار امید میایند دانشگاه و میفهمند هیچ خبری نیست.
Germany
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۷ تير ۱۳۹۷
این همه داوطلب به دنبال چه هستند یک در آمد خوب وعادلانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۷ تير ۱۳۹۷
به امید موفقیت همه داوطلبان عزیز
Iran (Islamic Republic of)
صبا1379
۰۸:۲۶ ۰۷ تير ۱۳۹۷
همین دیروز یه دختر به خاطر کنکور خودکشی کرده بود. من خودم دو سال از بهترین سالهای عمرم و جوونیمو پای کنکور گذاشتم.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۸:۲۱ ۰۷ تير ۱۳۹۷
وای خدا من فردا صب کنکور دارم خودت کمکم کن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۷ تير ۱۳۹۷
موفق میشی نگران نباش چیزی نیس
آخرین اخبار