مدیر روابط عمومی اورژانس فارس گفت: در ۲ ماهه نخست امسال، ۱۶ نفر با اقدامات مناسب و به موقع کادر اورژانس ۱۱۵ به زندگی دوباره برگشته اند.

بازگشت به زندگی با اقدامات به موقع کادر اورژانس فارسحسن همتی مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت:  تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ شیراز با اقدامات مناسب در کمترین زمان ممکن توانسته اند در دو ماهه نخست امسال جان ۱۶ نفر را از مرگ حتمی نجات دهند.

وی با بیان اینکه این افراد به هنگام رسیدن تکنسین‌های اورژانس بدون هر گونه علائم حیاتی بوده اند، ادامه داد: عملیات احیای قلبی ریوی در اورژانس پیش بیمارستانی بسیار نفس گیر است و پرسنل عملیاتی اورژانس باید در کمترین زمان اقدامات درمانی مناسب و عملیات احیا را انجام دهند.

همتی از آخرین مورد احیای موفق در شیراز خبر داد و اظهار کرد: بعد از تماس با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ شیراز مبنی بر انسداد راه هوایی خانمی ۷۰ ساله در بلوار امیرکبیر شیراز، بلافاصله پایگاه ۲۰۶۳ به محل اعزام و پرسنل اورژانس با فردی مواجه شدند که بر اثر جسم خارجی دچار انسداد مجرای تنفسی شده است.

مدیر روابط عمومی اورژانس فارس تصریح کرد: پرسنل اورژانس ۱۱۵ با سرعت عمل و عملکرد مناسب، جان این شخص را از مرگ حتمی نجات دادند.

همتی در پایان با بیان اینکه انسداد راه هوایی- تنفسی یکی از خطرناک‌ترین وضعیت‌هایی است که نیاز به اقدام فوری دارد، اظهار داشت: زمان طلایی جهت شروع اقدامات درمانی در این افراد ۶-۴ دقیقه بوده و عموم مردم می‌توانند با فراگیری و انجام احیاء قلبی ریوی (CPR) پایه تا زمان رسیدن کارشناسان اورژانس، موجب نجات بیمار شوند.
انتهای پیام/ر

نجات جان بیماران با احیای قلبی- ریوی

برچسب ها: اورژانس ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار