رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از نامه روسای کمیسیون‌های اقتصادی و بودجه مجلس به رئیس جمهور خبر داد.

نامه روسای کمیسیون‌های اقتصادی و بودجه به روحانی برای تغییر تیم اقتصادی دولتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در جمع خبرنگاران درباره مهمترین دلایلی که منجر به چالش‌های اقتصادی اخیر شده است، اظهار کرد: در وهله اول وضعیت مدیریت کلان اقتصادی کشور و عملکرد تیم اقتصادی قوه مجریه در این زمینه دخیل بوده است.

وی ادامه داد: بررسی‌های ما در این حوزه نشان می‌دهد که تیم اقتصادی دولت متناسب با شرایط کنونی کشور امکان همراهی با نظام برای فائق آمدن بر این مشکلات را ندارند و همچنین آمادگی و توان مدیریت لازم برای این بخش‌ها را ندارند.

پورابراهیمی تصریح کرد: از سوی دیگر فضای سیاسی و روانی که دشمن ایجاد کرده است هم در این زمینه اثرگذار بوده است که اقدامات ما باید در این زمینه جامعه و قاطع باشد تا اجازه ندهیم دشمنان از آب گل آلود ماهی بگیرند.

رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه دشمن در بسیاری از زمینه‌ها به دنبال آن بود که در کشورمان اقداماتی را انجام دهد که می‌توان به عملیات‌های تروریستی آنان اشاره کرد، گفت: با این وجود ما چنین اجاز‌ه‌ای به آنان ندادیم و با تدبیر و مدیریت جامع و دقیق در حوزه‌های مختلف این نقشه دشمن را نقش بر آب کردیم.

وی بیان کرد: ما باید به این مسئله توجه داشته باشیم که دشمن از این خلأ سوء مدیریتی در حوزه اقتصادی استفاده می‌کند و فضای روانی را علیه جمهوری اسلامی تشدید می‌کند و ما چنین اقداماتی را در رسانه‌های آنان می‌بینیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه فضای سوداگرانه هم در این مشکلات تأثیر بوده است، اظهار کرد: تمام عوامل مذکور در ایجاد مشکلات اقتصادی کشور دخیل بوده است اما بخش عمده‌ای از این فضا به رویکرد مدیریتی دولت و تیم اقتصادی آن باز می‌گردد.

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: بر این اساس بنده و آقای تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته‌ایم و در آن خواستار تغییر در تیم اقتصادی دولت شده‌ایم چرا که عملکرد نامناسب مدیران ارشد اقتصادی در طی سال‌های اخیر مشکلات عدیده‌ای را در این بخش ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در نامه‌ای که به رئیس جمهور نوشته‌ایم به این نکته هم اشاره کرده‌ایم که مجلس خود می‌تواند با استفاده از ابزارهای قانونی در این زمینه اقدام کند اما پیش از آنکه از ابزارها استفاده کنیم، رئیس جمهور خودش نسبت به تغییر تیم اقتصادی دولت پیشگام شود و تیمی جوان، چابک، هماهنگ و همراه برای این بخش در نظر گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۶ تير ۱۳۹۷
مجلس خودش با دولت است نه با ملت!
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۱:۱۷ ۰۶ تير ۱۳۹۷
دولت تکبر دارد این کار نمیکند مجلس وارد شود اقدام کند .
آخرین اخبار