در جلسه علنی امروز گزارش کمیسیون کشاورزی درباره لایحه حفاظت از خاک قرائت شد.

قرائت گزارش کمیسیون کشاورزی درباره لایحه حفاظت از خاکبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد تربتی‌نژاد سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در جلسه علنی امروز گزارش کمیسیون خود درباره لایحه حفاظت از خاک را قرائت کرد.

تربتی‌نژاد درباره این لایحه، اظهار کرد: خاک بستر مناسبی برای فعالیت‌های کشاورزی و همچنین سرمایه ملی است و باید تهدیداتی که در برابر آن وجود دارد را از بین ببریم.

وی ادامه داد: همچنین خاک بستری برای توسعه کشور است و نقش مهمی در حیات بشری از حیث تأمین خوراک، دارو و همچنین تنوع زیست محیطی دارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصریح کرد: متأسفانه تهدیدات زیست محیطی بسیار زیادی وجود دارد که می‌توان به آلودگی خاک در این باره اشاره کرد که مشکلات زیادی را برای این بخش ایجاد کرده است.

تربتی‌نژاد با اشاره به اینکه فرسایش خاک هم یکی دیگر از تهدیدات این سرمایه ملی است، اظهار کرد: متأسفانه فرسایش خاک در کشورمان به بیش از 4 برابر آمار جهانی رسیده است و بخش زیادی از خاک کشور در معرض نابودی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون قانون جامعی برای حفاظت از خاک وجود نداشت و این لایحه دستگاه‌های مربوطه در استان‌های مختلف را مکلف به اجرای مفاد این لایحه برای حفظ این سرمایه ملی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار