رئیس‌جمهور آمریکا گفت واشنگتن درباره تاثیر تعرفه‌ها بر واردات خودرو از اتحادیه اروپا پژوهشی انجام داده است، زیرا اروپایی‌ها از آن مدت‌ها بهره‌برداری کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه گفت دولت او درباره افزایش تعرفه‌های واردات خودرو از اتحادیه اروپا پژوهشی را به پایان رسانده است و احتمال دارد به زودی در این زمینه اقدام کند.

او با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود نوشت: «ما درباره تاثیر تعرفه‌ها بر واردات خودرو از اتحادیه اروپا پژوهشی انجام دادیم چرا که آن‌ها مدت‌ها است از آن به شکل موانع و تعرفه‌های تجاری از آمریکا بهره‌برداری کرده‌اند. در نهایت همه این‌ها متعادل و برابر می‌شود و این اتفاق خیلی زمان نخواهد برد.»

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه تهدید کرد تعرفه بیست درصدی بر واردات انواع خودرو‌های مونتاژی از اروپا وضع می‌کند. این تهدید یک ماه پس از آن مطرح می‌شود که دولت ترامپ تحقیقاتی را در رابطه با این که آیا واردات قطعات خودرو از اروپا تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا است یا خیر، شروع کرد.

به گفته شرکت‌های بزرگ خودروسازی در آمریکا، چنین اقدامی می‌تواند تا چهل و پنج میلیارد دلار برای مصرف‌کنندگان آمریکایی هزینه داشته باشد و آثار کاهش مالیات‌ها را تا حد زیادی از میان ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار