فیلیپ هاموند، وزیر خزانه‌داری انگلیس، با اشاره به اقدامات تجاری آمریکا، نسبت به وقوع یک جنگ تجاری تمام‌عیار هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان بی سی، «فیلیپ هاموند»، وزیر خزانه داری انگلیس با اشاره به اختلافات تجاری میان آمریکا و چند اقتصاد بزرگ جهان، هشدار داد بزرگترین اقتصاد جهان (آمریکا) هیچ بهانه ای برای پیامدهای فاجعه بار یک جنگ تجاری تمام عیار نخواهد داشت.

هاموند در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «ما در شرایط متغیری به سر می بریم چرا که برای چندین دهه است به این عقیده قدیمی پایبند بوده ایم که آمریکا به طور کامل با بازار و تجارت آزاد مرتبط است».

وی در ادامه افزود: «من برای جلوگیری از وقوع یک جنگ تمام عیار تجاری، بسیار امیدوار هستم. به دلیل اینکه این جنگ یک فاجعه بزرگ، نه تنها برای آمریکا بلکه برای هر کشور دیگری نیز هست».

هاموند همچنین هند را یکی از بهترین بازارهای تجاری دانست که موانع تجاری همچون تعرفه ها را حذف کرده است.

اختلافات تجاری میان آمریکا و چند اقتصاد بزرگ دیگر طی روزهای اخیر موجب ایجاد بحران در بازارهای مالی شده است. بسیاری از سرمایه گزاران نسبت به اقدامات اقتصادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که موجب بحرانی شدن شرایط مالی در جهان می شود، ابراز نگرانی کرده اند.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته پس از تصمیم شرکت موتور سیکلت سازی هارلی دیویدسون مبنی بر انتقال برخی از خطوط تولید خود از آمریکا، واکنش نشان داد.

شرکت موتورسیکلت‌سازی «هارلی-دیویدسون» اعلام کرد برای در امان ماندن از تعرفه‎های گمرکی جدید اتحادیه اروپا علیه آمریکا، خطوط تولید موتورسیکلت‌های ارسالی به کشورهای عضو این اتحادیه را از آمریکا خارج و به تأسیسات بین المللی خود منتقل خواهد کرد. بر اساس برآورد هارلی دیویدسون، تعرفه‌های وارداتی تلافی جویانه بروکسل علیه واشنگتن، سالیانه حدود 90 تا 100 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

ترامپ در واکنش به این اقدام در یک پیام توئیتری نوشت: «از اینکه هارلی دیویدسون در میان تمام شرکت ها، اولین شرکتی است که پرچم سفید نشان داده تعجب می کنم».

وی در ادامه اعلام کرد برای این شرکت به سختی جنگیده و سرانجام آنها برای فروش محصولاتشان به اروپا تعرفه پرداخت نخواهند کرد.

هفته گذشته، اتحادیه اروپا در اقدامی تلافی جویانه، تعرفه های جدیدی بر کالاهای وارداتی از آمریکا از جمله موتورسیکلت، آب پرتقال، و بادام زمینی اعمال کرد. این اقدام در پاسخ به افزایش تعرفه های جدید آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار