همایش پیشگیری از مواد مخدر به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در سراسر کشور با شعار 'اول گوش کن' در مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، فرماندار شهرستان مهاباد گفت: برای مبارزه جدی با اعتیاد و ریشه کنی آن در جامعه باید رویکرد مبارزه با مواد مخدر تغییر یابد.

ایرج شجاعی افزود: مبارزه با مواد مخدر باید در سطح جامعه فراگیر شود و برای ریشه کنی این پدیده شوم همه مردم و مسئولان عزم خود را جزم کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد در این همایش گفت: امروزه مصرف مواد مخدر در مراکز آموزشی شیوع یافته و همین امرسبب افزایش مصرف این مواد در بین نوجوانان و جوانان شده است.
سامرند مرزنگ افزود: در دو سال گذشته حدود ۲۰۰ نوع قرص اعتیاد آور در کشور وجود داشت، اما هم اکنون یکهزار و ۵۰۰ نوع قرص اعتیاد آور وجود دارد که بسیاری از جوانان و خانواده ها را گرفتار کرده است.
مرزنگ،اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر، شناساندن موادمخدرجدید و تحکیم بنیان خانواده ها را از اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد هم در این همایش با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر افزود: از بدو انقلاب تاکنون نیروی انتظامی سه هزار و۷۰۰ شهید و ۱۱ هزار جانباز را در بحث مبارزه با مواد مخدر تقدیم جامعه کرده است.
امام جمعه مهاباد هم گفت: مبارزه با مواد مخدر تنها با دخالت نیروی انتظامی امکان پذیر نیست بلکه بسیج عمومی برای مبارزه با آن لازم است و همت خانواده ها را می طلبد.
ماموستا سهرابی، در ادامه خواستار توجه ویژه روحانیون مهاباد به امر آگاه سازی خانواده ها در زمینه مواد مخدر رهنگ ظهیریان افزود: مشکلات اجتماعی متأسفانه رو به افزایش است و این زنگ خطر را برای همه ما به صدا درآورده است.
در ادامه تئاتری با مضمون تأثیرگذاری اعتیاد برخانواده ها و قطعه سرودی توسط اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا شد.

انتهای پیام/ع

همایش مبارزه با مواد مخدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.