نتایج یک نظرسنجی بیانگر آن است که ۶۸ درصد آمریکایی‌ها معتقدند دموکراسی در این کشور در حال تضعیف شدن است.

نظرسنجی: بیش از دو سوم آمریکایی‌ها معتقدند دموکراسی در این کشور به قهقرا می‌رودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد بیش از دو سوم آمریکایی ها معتقدند دموکراسی در این کشور در حال تضعیف شدن است.

در این نظرسنجی که از بیست و هشتم آوریل تا هشتم مه سال جاری میلادی (2018) برگزار شد، 1700 نفر شرکت کرده بودند. شصت و هشت درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند دموکراسی در آمریکا به قهقرا می رود. این در حالی است که 25 درصد نیز معتقدند دموکراسی در این کشور رو به بهبود است.

در ادامه این گزارش آمده است 47 درصد جمهوری خواهانی که در این نظرسنجی –نظرسنجی Democracy Project– شرکت کرده بودند، اعلام کردند دموکراسی در این کشور در حال تضعیف شدن است. در حالی که 45 درصد آنها گفتند دموکراسی در آمریکا رو به بهبود است.

از سوی دیگر، 79 درصد دموکرات هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند اعلام کردند دموکراسی در آمریکا در حال تضعیف شدن است. 16 درصد از آنها نیز گفتند دموکراسی در این کشور در حال تقویت شدن است.

این گزارش می افزاید اکثر آمریکایی ها (55 درصد) معتقدند در حال حاضر، دموکراسی در آمریکا ضعیف است. 50 درصد از آنها نیز اعلام کردند آمریکا در معرض خطر واقعی تبدیل شدن به کشوری غیردموکراتیک و مستبد قرار دارد.

نتایج این نظرسنجی همچنین فاش کرد آمریکایی ها نگران نقش پول در تعیین سیاست های آمریکا هستند. 77 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند قوانینی که در این کشور تصویب می شود، در جهت تأمین منافع افراد و نهادهای خاص و لابی های بانفوذ این کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاه آمریکایی‌ها درباره دموکراسی در این کشور

برچسب ها: آمریکا ، نظرسنجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار