مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به خروج آمریکا از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل ابراز تاسف کرد.

ابراز تاسف موگرینی نسبت به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان مللبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاسف خود را از تصمیم آمریکا برای خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل ابراز داشت.

موگرینی در این باره یادآور شد اتحادیه اروپا به تعهد خود نسبت به شورای حقوق بشر که مهمترین نهاد سازمان ملل برای حمایت از حقوق بشر و آزاد‌ی‌های اساسی است، پایبند می‌ماند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که از سوی سرویس اقدامات خارجی اروپا منتشر شد، اعلام کرد:  تصمیم امروز دولت آمریکا نقش این کشور را به عنوان حامی دموکراسی (!) در سطح جهانی تحت الشعاع قرار می‌دهد. از سوی دیگر اتحادیه اروپا با اعتماد و به طور راسخ به شورای حقوق بشر سازمان ملل متعهد است.

روز سه شنبه نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد این کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شده است. هیلی این شورا را به ریاکاری و خودمحور بودن محکوم کرد که از نقض حقوق بشر توسط کشورهایی از جمله ونزوئلا، جمهوری دموکراتیک کنگو و سوگیری مداوم این شورا در مقابل رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

هیلی اعلام کرد این تصمیم آمریکا به این علت صورت گرفته که تعهدات این کشور به آن اجازه عضویت در یک سازمان خودمحور و دورو را نمی‌دهد. نماینده آمریکا در سازمان ملل با این حال خاطر نشان کرد آمریکا ممکن است درصورتی‌که اصلاحاتی در این شورا صورت بگیرد، در آینده به این نهاد سازمان ملل بپیوندد.

بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس دیگر مقام اروپایی است که نسبت به این اقدام آمریکا ابراز تاسف کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار