رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت : اصناف امروز برای مستحکم تر بودن سنگر دفاعی جنگ اقتصادی ، نیاز به حمایت مسئولان دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول جهانگیری در جمع اصناف نایین گفت : بزرگترین نعمتی که خداوند به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داده ، امنیت است که از زحمات عزیزان نظامی و انتظامی در همه زمینه ها تشکر می کنم .

وی در ادامه با اشاره به حاشیه های روزهای گذشته کاسبان و  بازاریان افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون تمام دنیا بسیج شده تا امنیت را مردم ایران را بگیرد و امروز با شروع جنگ اقتصادی دشمن آن را در بازارهای ایران به راه انداخته است. 

جهانگیری بیان نمود: امروز اصناف به عنوان سنگر دفاعی جنگی نیاز به حمایت مسئولین دارد وآنها باید در جهت استحکام این سنگرها که خط مقدم دشمن است کمک کنند. 

وی با اشاره به کتاب انقلاب اظهار کرد: اصناف از دوران انقلاب تابحال همیشه در کنار این نظام بوده و  هیچ  هزینه ای را به دولت ها تحمیل نکرده است. 

رئیس اتاق اصناف اصفهان یادگیری درس مکاسب را از ارتباط خوب با جامع روحانیت دانست و عجین شدن دین ، روحانیت و مساجد با اصناف را از ویژگی آن بر شمرد. 

وی گفت :اصناف در بزنگاه های سیاسی و اجتماعی از جمله انقلاب اسلامی ، هشت سال دفاع مقدس نقش غیر قابل انکار و موثری ایفا کردند تا جایی که کارکردهای گسترده اصناف باعث شده به عنوان یک نهاد مدنی نقش میانجی بین دولت و خصوصی را به خوبی ایفا کند. 

جهانگیری آرامش در بازار را به عنوان اصلی ترین تعامل با متولیان نظارتی دانست و تصریح کرد : با شروع جنگ اقتصادی، آرامش در بازار تنها عاملی است که باعث می شود تا کاسبان از تعطیلی کسب و کار خود جلوگیری کنند.

وی  با بیان اینکه نیاز جامعه امروز به بخش اصناف بیش از هرزمان دیگری است خاطرنشان کرد :اگر بخواهیم در حوزه بهبود کیفیت کالای ایرانی و همچنین تحقق شعار امسال گام برداریم ، یقیناً این موضوع در حوزه اصناف عینیت می یابد ، اما شرط این است که دولت به این بخش توجه کند. 

جهانگیری در پایان با تاکید بر اینکه امروز دشمن با برنامه ریزی های بسیار در زمینه اقتصادی به دنبال ضربه زدن به نظام است گفت :اصناف در این شرایط نقش حساس و بی بدیل در راستای برهم زدن نقشه های دشمن دارد چرا که از مهمترین بازوان انقلاب و پشتوانه نظام است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.