ستاری از درآمد ۶۰ هزار میلیارد تومانی استارت آپ‌ها در سال خبر داد.

اعطای وام ۵۰۰ میلیاردتومانی به شرکت‌های دانش بنیان/ شرکت‌های دانش بنیان درآمد سالانه ۶۰ هزار میلیارد تومانی دارندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از یکی از شرکت‌های دانش بنیان و در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت صنایع خلاق اظهار کرد: معاونت به صورت جدی وارد فضای حمایتی شده است و اولویت ما فرهنگ‌سازی و توسعه استارتاپ‌ها است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز استارتاپ‌ها رشد خوبی داشتند، گفت: سیستم استارتاپی به صورت کامل تغییر کرده است و مجموعه‌ای از افراد در صنایع خلاق در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: امروزه مردم در حوزه فضایی فعالیت بسیاری دارند و امروز یکی از سایت‌هایی که ویدیو‌های آنلاین پخش می‌کنند حدود 72 میلیون بیننده دارد.

ستاری با اشاره به اینکه جوانان ایرانی محدود نمی‌شوند؛ اظهار کرد: جوانان این کشور باید حمایت شوند اما توجه به این نکته ضروری است که بدانیم همه حمایت‌ها مالی نیستند بلکه باید محیط کسب و کار مناسبی برای جوانان به وجود آوریم، این جوانان از زیرپله‌ها و خانه‌های مسکونی کار خود را آغاز کردند و امروز به پیشرفت‌های بسیاری دست یافتند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره محیط کسب و کار شرکت‌های دانش بنیان گفت:  بین بانک و سازمان بورس و معاونت علمی و فناوری، روابط مناسب و خوبی حاکم است و ما باید توسعه بازار را در اکوسیستم شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های خدماتی پیاده کنیم.

اشتغال جوانان در گرو رشد شرکت‌های دانش بنیان

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 3 هزار و 600 شرکت دانش‌بنیان در کشور به وجود آمده‌اند اظهار کرد: هر یک از شرکت‌های دانش بنیان حدود 60هزار میلیارد تومان  درآمد سالیانه دارند و به سبب همین محیط مناسب تعداد بسیار زیادی شغل برای جوانان به وجود آمده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره وامی که به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافته است، گفت: امروزه هریک از شرکت‌های دانش بنیان ماهانه 500 میلیارد تومان وام دریافت می‌کند و وجود صندوق‌های خطرپذیر و بورس نشان از توجه به شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار