مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل گفت: مقابله با رژیم صهیونیستی و زیاده‌خواهی‌های آمریکا فاکتور مشترک میان ایران و عراق است.

مقابله با رژیم صهیونیستی و زیاده‌خواهی‌های آمریکا؛ فاکتور مشترک ایران و عراقبه گزارش  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل صبح امروز 5 تیر در ملاقات با هیئتی از اندیشمندان عراق اظهار کرد: ایران و عراق دارای مشترکات و فاکتورهای زیادی هستند که به لحاظ سیاسی آنها را به هم نزدیک می‌کند.

وی افزود: مرزهای مشترک دو کشور به طول بیش از 1200 کیلومتر اولین عامل و فاکتور در نزدیکی دو کشور با یکدیگر است. ایران و عراق از جمله دو کشور اسلامی هستند که مشترکات فرهنگی، تاریخی، دینی و اعتقادی زیادی دارند.

ولایتی با اشاره به دموکراتیک بودن نظام سیاسی عراق و ایران گفت: ما 2 کشور اسلامی هستیم که حکومت‌مان براساس آراء مردمی هست و بنابراین به معنای واقعی کلمه دموکرات هستیم.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل افزود: چهارمین فاکتور مشترک میان ایران و عراق مقابله با رژیم صهیونیستی و زیاده‌خواهی‌های آمریکا و دوستان آنهاست. این نشان می‌دهد دو کشور جزء محور مقاومت هستند.

ولایتی ادامه داد: ایران و عراق امتیازات و امکانات متنوع تاریخی، فرهنگی و انسانی دارند که معدود کشورهایی از این مقدار ظرفیت‌های متنوع برای استقلال و قدرت مقتدرانه ملی برخوردار هستند.

وی با اشاره به ذخایر انرژی ایران و عراق افزود: هر دو کشور از ذخایر عظیم انرژی برخوردارند و دارای یک فرهنگ عمیق نیز هستند و به عنوان دو ملت به معنای واقعی کلمه ملت محسوب می‌شوند.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل افزود: بعضی از کشورهای جهان براساس منافع و تصمیمات کشورهای استعمارگر فعالیت می‌کنند، اما ایران و عراق از معدود کشورهای مستقل در این زمینه هستند.

ولایتی ادامه داد: هر دو کشور سهم زیادی در شکل‌گیری تمدن 1400 ساله اسلامی دارند و این نقش تأثیرگذاری برای آنان در جهان اسلام به حساب می‌آید. از مهمترین عوامل مشترک بین دو کشور دشمنی ایالات متحده آمریکا با آنها است.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار