قائم مقام وزارت خارجه سوریه گفت: برخی کشور‌ها با یک تهاجم گسترده به دنبال جدایی ما و ایران هستند.

برخی کشور‌ها به دنبال جدایی سوریه و ایران هستند/ما از دوستان خود فاصله نمی‌گیریمبه گزارش  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فیصل ‌المقداد قائم مقام وزارت امور خارجه سوریه صبح امروز 5 تیر در دیدار با علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، اظهار کرد: این دیدار با دیدارهای قبلی تفاوت دارد زیرا امروز سوریه به نقش گذشته خود در منطقه بازگشته است.

وی ادامه داد: بدون شک دستاوردهای برجسته‌ای که در مسیر برگرداندن نقش سوریه در منطقه بدست آمده ناشی از کمک های دوستان ما از جمله جمهوری اسلامی ایران بوده است.

مقداد با اشاره به نقش غربی‌ها در منطقه افزود: دشمنان غربی ما و ابزار دست آنان تصور می‌کردند که می‌توانند مانع پیروزی‌های اخیر ما  شوند، اما پیروزی در نبردهای اخیر در شرق و شمال کشورمان نشان داد، آنها رفته رفته در حال از دست دادن همه امکانات و سیطره خود در سوریه هستند.

وی با اشاره به اینکه دوستان ما در روزها و هفته‌های آینده شاهد پیروزی‌های دیگر ما هستند، گفت: ان‌شاءالله در آینده این پیروزی‌ها ادامه می‌یابد و ما می‌توانیم نقاط دیگر کشور را که در اختیار تروریست‌ها قرار دارد از تسلط آنها خارج کنیم.

مقداد ادامه داد: اگر سوریه اکنون در این موقعیت است به خاطر همراهی و کمک بی‌وقفه جمهوری اسلامی ایران است. ما هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنیم که چگونه جوانان ایرانی خون پاک خود را در خاک کشور ما ریختند و علاوه بر کمک‌های ایران همراهی‌های حزب‌الله لبنان و روسیه هم در پیروزی‌ ما نقش مهمی داشتند.

قائم مقام وزارت امور خارجه سوریه ادامه داد: همه می‌دانند که سعودی‌ها و دیگر کشورهای خلیج‌فارس کمک‌های مالی و سخاوتمندانه‌ای به گروه‌های تروریستی و مسلح در سوریه می‌کنند. همه اینها اکنون دست به یک تهاجم گسترده زده‌اند تا بین ما و دوستان‌مان جدایی ایجاد کنند، که یکی از دوستان ما جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: تاریخ کشور سوریه نشان می‌دهد هیچ‌گاه در شرایط سخت از دوستان خود جدا نشده ایم و نخواهیم شد. چگونه مخالفان ما به خود اجازه می‌دهند تروریست‌ها را مجهز و وارد کشور ما کنند.

وی در پایان افزود: علی‌رغم کمک‌های مالی سعودی‌ها و هم‌پیمانان آن جهت تجهیز تروریست‌ها در سوریه، ما شاهد هستیم چگونه همراهی‌ها و کمک‌های دوستان ما از جمله جمهوری اسلامی ایران باعث برگرداندن تسلط ما در کشور شده است.

در این دیدار نیز ولایتی با ابراز خرسندی از ملاقات با قائم مقام وزیر امور خارجه و تاکید بر این که پیروزی های به دست آمده جز در سایه مقاومت و ایستادگی به دست نمی آمد گفت: جمهوری اسلامی ایران به دعوت دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارد و در کنار مردم و دولت سوریه در برابر تروریست ها خواهد ایستاد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تروریسم ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار