دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان از اجرای ۱۰۰۰ برنامه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر دراین استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سلیم کریمی  در این رابطه  گفت: در هفته مبارزه با مواد مخدر امسال در کردستان بیش از هزار برنامه تدارک دیده شده که اجرا می‌شود.
وی افزود: برخی از شهرستان‌های استان تا ۲۰۰ برنامه هم برای اجرا در این هفته تهیه و آماده کردند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان برگزاری مسابقات هنری و ورزشی، اجرای تئاتر‌های خیابانی و برگزاری نشست‌های مطبوعاتی و تلویزیونی را از جمله برنامه‌های این هفته خواند و بیان کرد: بیش از ۱۵۰۰ نماز جمعه در استان اقامه می‌شود که برای تمامی امامان جمعه و جماعت استان در خصوص مبارزه با مواد مخدر مطالبی را برای بیان در نماز‌های جمعه ارسال کرده ایم.
کریمی با بیان اینکه مبارزه با مقابله متفاوت است، اضافه کرد: زمانی که کشوری امر مبارزه را به مقابله تقلیل دهد بی شک ضرر خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه مقابله یک درصد از مبارزه را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: اولویت امسال ما اجرای طرح ملی مبارزه با مواد مخدر، روان گردان‌ها و پیشساز‌ها است.
وی افق اجرای طرح مذکور را تا سال ۱۴۰۰ خواند و بیان کرد: تا این سال باید ۲۵ درصد از اعتیاد کشور کاهش پیدا کند لذا باید حداقل ۵۰ درصد اقدامات ما مبتنی بر پیشگیری از اعتیاد باشد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: ۳۷ دستگاه در راستای اجرایی کردن طرح ذکر شده تکلیف دارند و شورای هماهنگی هم رسالت برنامه ریزی و نظارت بر اقدامات انجام شده را برعهده دارد.
گفتنی است؛ ۲۶ ژوئن مقارن با ۵ تیرماه به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/م

اجرای ۱۰۰۰ برنامه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدردر استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار