عبدالله عبدالله:

آمار معتادان به مواد مخدر در افغانستان تکان دهنده است/ افغانستان به تنهایی نمی تواند با مواد مخدر مقابله کند

آمار معتادان به مواد مخدر در افغانستان تکان دهنده است/ افغانستان به تنهایی نمی تواند با مواد مخدر مقابله کندرئیس اجرائی دولت افغانستان گفت: افغانستان نمی‌تواند به تنهایی با مواد مخدر مقابله کند و نیازمند اقدامات جهانی است.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان در همایش روز همبستگی جهانی و هفته بسیج ملی علیه مواد مخدر گفت: آمار معتادان به مواد مخدر در افغانستان تکان‌دهنده است. 

رئیس اجرائی دولت افغانستان با ابراز این مطلب که هفته بسیج ملی علیه مواد مخدر یادآور یک حرکت جهانی و فرصت برای اقدام جمعی علیه این پدیدۀ تباه‌کن است، گفت که در گذشته نبود استراتژی مبارزه با مواد مخدر یک چالش بود، اکنون این چالش رفع شده است و حکومت گام‌های موثری در امر مبارزه با کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر برداشته است؛ اما این اقدامات کافی نیست.

وی بیان داشت: ناکامی در امر مبارزه با مواد مخدر ناکامی جمعی است. بنابراین، نهادهای مرتبط حکومتی مکلف هستند که با هماهنگی بهتر در این راستا اقدامات بیشتری نمایند.

عبدالله عبدالله اضافه کرد که آگاهی دهی از اضرار مواد مخدر مسئولیت بزرگی است که باید نهادهای تحصیلی و مراکز آموزشی، رسانه‌ها، علمای دینی و شهروندان کشور در این زمینه سهم آگاهانه بگیرند.

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی گفت: هرچند افغانستان یکی از قربانیان اصلی مواد مخدر است، اما این پدیدۀ تباه‌کن یک تهدید جهانی است. بنابراین، مبارزه با آن اقدامات جدی منطقه‌ای و جهانی را می‌طلبد.

عبدالله عبدالله اضافه کرد که وجود بازارهای بزرگ جهانی برای مواد مخدر سبب پایداری این پدیده شده است و افغانستان نمی‌تواند به تنهایی با آن مقابله کند.

گفتنی است که کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان با حضور 17 ساله آمریکا و ناتو در این کشور نه تنها کاهش نیافته، بلکه به بالاترین حد خود رسیده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.