سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان گفت: در کنار تلاش های داخلی، باید یک استراتژی منطقه ای نیز برای مبارزه با مواد مخدر به وجود آید.

استراتژی منطقه ای مبارزه با مواد مخدر تدوین شود/ نیازمند هماری بیشتر مالی و سیاسی هستیم«حنیف دانشیار»، سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در کنار تلاش های داخلی برای مبارزه با مواد مخدر، باید یک استراتژی منطقه ای نیز در این راستا به وجود آید.

وی اظهار داشت: تولید مواد مخدر در افغانستان اکنون به یک معضل بزرگ ملی و بین المللی تبدیل شده و برای محو این معضل باید حمایت های مالی و سیاسی بیشتری از سوی نهادهای داخلی و خارجی انجام گیرد.

سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان افزود که زمان اجرای استراتژی چهار ساله مبارزه علیه مواد مخدر پایان یافته و باید استراتژی جدیدی که جامیعت بیشتری نیز داشته باشد تدوین گردد.

وی با اشاره به افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان از  نهادهای داخلی و خارجی خواست تا در تدوین استراتژی جدید مبارزه با مواد مخدر با این وزارتخانه همکاری کنند.

دانشیار افزود: بحران مواد مخدر در افغانستان، مسائل امنیتی، اقتصادی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد و لذا محو این معضل می تواند تاثیرات مثبتی در حوزه های مختلف به همراه داشته باشد.

به گفته وی، کشورهای منطقه هماهنگی خوبی در مبارزه علیه مواد مخدر ندارند؛ به همین دلیل نیاز است تا در کنار تلاش های داخلی، یک استراتژی منطقه ای نیز به وجود آید.

گفتنی است که بر اساس گزارش تازه بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار)، کشت کوکنار در افغانستان در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال ۲۰۱۶ حدود ۶۳ درصد افزایش یافته است.

بسیاری از آگاهان، حضور نظامی  آمریکا و ناتو را در افزایش تولید مواد مخدر افغانستان دخیل می دانند و معتقدند که غرب اراده جدی برای مبارزه با این بحران ندارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار