معاون امور اقتصادی استاندار گفت: فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در آذربایجان غربی باید بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛‌حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ظهر امروز  در جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص تعیین اولویت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری شهرستان‌های  آذربایجان غربی گفت:این استان با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و برخورداری از پایانه‌های مرزی متعدد می‌تواند به هاب توزیع کالا در منطقه تبدیل شود.

معاون استاندار در ادامه با تاکید بر ضرورت فعال کردن بخش‌های مختلف اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در استان گفت: برای تحقق این اهداف، برنامه‌های مهمی مثل راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری، ایجاد و طراحی فرصت‌های سرمایه گذاری و تهیه بانک اطلاعات سرمایه گذاری استان در دستور کار قرار گرفته است.

حسینی افزود: تلاش داریم تا تمامی استعلامات و مراحل صدور مجوز‌های سرمایه گذاری در استان بصورت الکترونیکی انجام گیرد؛ در غیر اینصورت روند بهبود فضای کسب و کار در استان طولانی خواهد شد.

وی در ادامه از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه گذاری مربوط به حوزه خود را شناسایی و مقدمات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای عملیاتی شدن پروژه‌ها را نیز تامین کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار همچنین بر لزوم شناسایی سرمایه گذاران استان آذربایجان غربی که مقیم سایر استان‌ها و خارج از کشور هستند تاکید کرد و گفت: باید با معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های سرمایه گذاری استان و تسهیل فرایند صدور مجوز‌های سرمایه گذاری، زمینه را برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران در استان فراهم کنیم.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تمامی شهرستان‌های استان باید همایش‌های سرمایه گذاری در راستای معرفی قابلیت‌های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران برگزار شود.

انتهای پیام/م

 

برگزاری جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص تعیین اولویت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری شهرستان‌های  آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.