رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:بیش از چهار میلیون تن ذخایر قطعی معدن گرانیت در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛جعفر صادق اسکندری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:۲۵ معدن گرانیت با ۱۰۷ میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی برای ۳۷۲ نفر در این استان دارای مجوز بهره برداری است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ فقره از این تعداد در زمان حاضر فعال بوده و مابقی واحد‌ها غیرفعال است، افزود: رونق بخش معدن و به ویژه معادن سنگ‌های تزئینی در دستور کار قرار دارد.
اسکندری میزان ذخایر قطعی معدنی گرانیت در این استان را حدود چهار میلیون و ۴۰۷ هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: معادن گرانیت این استان از لحاظ رنگ بندی متفاوت بوده و در رنگ‌های سبز، مشکی، طلایی، طوسی و ... استخراج می‌شود.
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: میزان تولید سنگ گرانیت تزئینی این استان طی سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۲۲ تن بوده و بخش قابل توجهی از نیاز بازار داخلی را تامین کرده است.
وی همچنین به صادرات گرانیت آذربایجان غربی به کشور‌های خارجی از جمله چین، ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز اشاره کرد و ادامه داد: بیشتر معادن گرانیت این استان در شهرستان‌های شاهین دژ (هفت فقره) و ارومیه (چهار فقره) واقع شده است.
 
انتهای پیام/م
 

فعالیت معادن گرانیت در آذربایجان غربی

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.