رئیس دادگستری تربت جام گفت:جرائم قتل، نزاع‌های دسته جمعی، فضای مجازی، در تربت جام نسبت به سال قبل کاهش چشمکیری داشته است.

قتل ونزاع دسته جمعی در تربت جام کاهش چشمگیری داشته استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، احمد عارفی نیا  در نشست خبری با اصحاب رسانه  گفت: ارتقای امنیت و حفظ امنیت پایدار برای مردم از وظایف مهم قوه قضائیه است و برخورد قاطع با اراذل و اوباش و افرادی که مخل جامعه هستند هدف اصلی دستگاه قضاست.

وی با اشاره به مهمترین جرائم شهرستان گفت: باتوجه به هم مرز بودن این شهرستان با کشور افغانستان، مهمترین جرائم منطقه موادمخدر، روان گردان، سرقت و جرائم علیه اشخاص است که به همین میزان هم بیشترین زندانی را داریم.

رئیس دادگستری تربت جام افزود:در حوزه طلاق و بحران‌های مربوط به خانواده و طلاق‌های خارج از قانون و توافقی در شهرستان، وضعیت نابسامانی داشتیم که برای پیشگیری از این معضل جلساتی با امامان جمعه و جماعات برگزار شد و آنان با قوانین و مقررات آشنا شدند‌ که این امر موجب شد از طلاق‌های خارج از قانون و‌ بویژه توافقی جلوگیری شودو آمار طلاق به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

عارفی نیا خاطرنشان کرد:بحران مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مذهب نمی‌شناسد و‌ دامن همه را می گیرد و‌ بیشترین طلاق‌ها در این منطقه توافقی صورت می‌گرفت.

وی تاکید کرد:در حال حاضر بدون اینکه هزینه‌ای برای موضوع طلاق افزایش یابد دادگستری با هماهنگی مشاوران که به صورت رایگان خدمات ارائه می‌دهند‌به دنبال صلح و سازش زوجین است و مردم باید آگاه باشند که طلاق‌های خارج از دادگاه نوعی جرم محسوب می‌شود.

رئیس دادگستری تربت جام با اشاره به الکترونیکی شدن پرونده‌های ورودی گفت:یکی از مصائب دادگاه در گذشته ارسال ابلاغیات به صورت دستی بودو جلسات رسیدگی با مشکل مواجه می‌شدودر حال حاضربا الکترونیکی شدن پرونده‌ها بیش از ۹۰درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد و‌لازم است همه شهروندان برای ارائه خدمات در سامانه دادگستری ثبت نام کند.

عارفی نیا با اشاره به برخورد قوه قضائیه باجرائم فضای مجازی افزود:برای برخورد قانونی با تخلفات فضای مجازی از ظرفیت کارشناسان دادگستری و‌ پلیس فتا بهره می‌بریم و برای برخورد با این نوع جرائم شعبه خاص در دادگستری تشکیل شده و همه جرائم در این حوزه کشف می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت شورای امربه معروف و نهی از منکرگفت: برای اجرای این فریضه الهی در جامعه سه مرحله کلاس‌های آموزشی برگزار شده و با تعاملی که وجود دارد از ظرفیت سپاه پاسداران و بسیج در کنار نیروی انتظامی در سایر حوزه‌ها استفاده می‌شود.

رئیس دادگستری تربت جام  فعالیت شورا‌های حل اختلاف را مثبت دانست وعنوان کرد:همکاری شورا‌های حل اختلاف بسیار مثبت بوده که درسال گذشته بالغ بر شش هزار پرونده توسط آنان رسیدگی و مختومه شده است.

انتهای پیام/س، ج
 

نشست خبری رئیس دادگستری تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.