مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی گفت: امسال برای تامین آب آشامیدنی در استان ۲۴ حلفه چاه معادل یک جهارم چاه های موجود در استان چاه حفر و تجهیز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین ساقی مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: امسال برای تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان استان ۲۴ حلقه چاه در شهرهای استان حفر وتجهیز می شود.

وی افزود: حفر چاه در مناطق مختلف بجنورد در دستور کار قرار گرفته و کاهش کیفیت آب به علت نفوذ فاضلاب یکی از دغدغه ها برای تامین آب از منابع زیر زمینی در بجنورد است.

ساقی اظهار کرد : هم اکنون برای تامین آب آشامیدنی بجنورد از سد شیرین دره مشکلی وجود ندارد و برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در کاهش میزان آب پشت سد منابع پایدار زیر زمینی تامین شود.

وی گفت : در حال حاضر با کاهش میزان ذخیره آب آشامیدنی در سد بارزو در شیروان ، بیدواز در اسفراین با کم آبی مواجه هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان به کم آبی در ۱۴ شهر استان اشاره کرد و افزود : برای رفع کم آبی در این ۱۴ شهر استان افزون بر ۳۰۰ میلیارد ربال اعتبار مورد نیاز است .

وی گفت : شهروندان در ۱۴ شهر استان در پیک مصرف با کسری آب به میزان ۷۳۵ لیتر برثانیه روبرو هستند.

ساقی بیان کرد: امسال ۲۴۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبری برای آبرسانی به شهرهای استان اختصاص می یابد و ۸۰ میلیارد ریال هم برای تکمیل اجرای رینگ شمالی انتقال آب سد شیرین دره به شهر بجنورد اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین در ادامه گفت : هم اکنون شرکت آب و فاضلاب استان ۱۸۵ هزار مشترک آب دارد که ۸۵ درصد از مشترکان خانگی زیر الگوی مصرف یعنی کمتر از ۲۰ متر مکعب آب مصرف می کنند.

انتهای پیام / ب

کم آبی در ۱۴ شهر خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.