صد‌ها بوسنیایی با پرتاب سه هزار گل به داخل روخانه «درینا»، مراسم یادبود هزاران نفر از عزیزان خود را که در دهه ۹۰ میلادی به دست نیرو‌های صرب کشته شدند، برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق، صدها بوسنیایی با پرتاب سه هزار گل به داخل روخانه «درینا»، یاد و خاطره سه هزار بوسنیایی را که در دهه 90 میلادی به دست نیروهای صرب کشته شدند، زنده کردند.

برگزاری مراسم یادبود قربانیان جنگ بوسنی با پرتاب ۳ هزار گل به داخل رودخانه

بازماندگان قربانیان با حضور روی پل «محمد پاشا سوکولوویچ» --از پل های رودخانه درینا--  در شهر ویشه گراد سه هزار گل رز را به یاد قربانیان جنگ بوسنی با صرب ها در دهه 1990 به داخل رودخانه انداختند.

برخی از بازماندگان نیز نامه های عاطفی خود را با انداختن به داخل رودخانه، روانه روح عزیزانشان کردند. انجمن خانواده های گمشده «ویشه گراد-92»، این مراسم را تحت عنوان کمپین «3 هزار گل برای 3 هزار زندگی» برگزار کرد تا خشونت نیروهای صرب علیه مردم بوسنی در یک جنگ 3 ساله را در اذهان عمومی زنده نگه دارد.

«هدیا کاساپوویچ»، رئیس کمپین «3 هزار گل برای 3 هزار زندگی» در خصوص برگزاری این مراسم اظهار داشت به رغم گذشت 23 سال از پایان جنگ در سال 1995، همچنان بقایای اجسادی که بوسیله نظامیان صرب به داخل رودخانه پرتاب شده بودند، کشف می شود.

وی در ادامه از کشف دو جسد جدید از قربانیان جنگ در سال جاری میلادی خبر داد.

«سولیو فزیچ» یکی از بازماندگان جنگ بوسنی گفت: در سال 1992 بسیاری از مردم بوسنی پس از کشته شدن از روی پل به داخل رودخانه درینا پرتاب شدند. هویت بسیاری از آنها همچنان مشخص نیست و اجساد تعداد زیادی از آنها کشف نشد.

در سال 1992، صرب ها با آغاز یک جنگ قومی علیه بوسنی و هرزه گوین، یکی از بزرگترین نسل کشی های تاریخ را ثبت کردند. این جنگ در سال 1995 با توافق دیون به پایان رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار