فرماندار اصفهان گفت:برداشت های بالادستی آب باعث بی انضباطی در توزیع عادلانه آب در اصفهان شده که راهکارهای مقتضی جهت رفع این مشکل نیز باید اتخاذ شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد رضوانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در نخستین جلسه کمیته ۵ نفره آب و کشاورزی شهرستان، با تأکید بر اهمیت پیگیری و حفظ باغات و درختان، اظهار داشت: علیرغم کاهش چشمگیر اعتبارات سال جاری، دستگاه های ذی مدخل باید برای جلوگیری از خشکیدن درختان و حفظ باغات، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: روند حفظ باغات و درختان باید هفته ای یک مرتبه رصد شده و مشکلات و موانع احتمالی موجود پیگیری و بررسی شود.

فرماندار اصفهان بر لزوم توزیع عادلانه آب براساس قانون تأکید کرد و گفت: برداشت های بالادستی آب باعث بی انضباطی در توزیع عادلانه آب در اصفهان شده که راهکارهای مقتضی جهت رفع این مشکل نیز باید اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: اولویت جهاد کشاورزی باید تأمین آب باغات بوده و هزینه های انتقال و جا به جایی به کشاورزان سپرده شود.

رضوانی عنوان کرد: شرکت آب منطقه ای اصفهان با همکاری جهاد کشاورزی نسبت به راه اندازی و بهره برداری از چاه اژیه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: تدابیر لازم به گونه ای اتخاذ شود که امکان بهره برداری از چاه شهر زیار و شهرک صنعتی کوهپایه توسط اداره جهاد کشاورزی شهرستان فراهم شود.

فرماندار اصفهان تأکید کرد: شرکت آب منطقه ای اصفهان باید با مشارکت جهاد کشاورزی نسبت به کنترل و مدیریت برداشت های غیرمجاز اقدام کند.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار