رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: با ورود پدیده گرد و غبار، وضعیت هوای در اکثر شهر‌های استان تحت تاثیر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کژال حبیب زاده با تشریح وضعیت هوا در اکثر شهر‌های استان گفت: شاخص آلودگی و میزان ذرات معلق در هوا در اکثر شهر‌های استان بویژه سنندج به حدود سه برابر حد مجاز رسیده است.
وی افزود: پدیده گرد و غبار که از شب گذشته در استان ایجاد شده و تاکنون روند ثابتی داشته، اما در ارتفاعات میزان ذرات معلق در هوا بیشتر از مناطق دشت است و وضعیت هوا در این مناطق در شرایط ناسالم قرار دارد.
حبیب زاده تاکید کرد:
وی افزود: این آلودگی هوای ناشی از ذرات PM ۲.۵ بوده است ذرات ۲.۵ میکرون برای سلامت مردم ضرر بیشتری از ذرات ۱۰ میکرون دارد، چون تا عمق ریه‌ها نفوذ می‌کند و ماندگاری بیشتری نیز در هوا دارد.
بیدارپور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز تاکید کرد:این وضعیت هوایی برای تمام افراد بویژه کودکان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن خطرناک بوده و مردم باید در صورت لزوم برای حضور در فضا‌های باز، مسایل ایمنی و بهداشتی را به دقت رعایت کنند.
انتهای پیام/م

آلودگی هوا در کردستان به 3 برابر حد مجاز رسید

برچسب ها: آب وهوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.