مراکز ترک اعتیاد استان مرکزی در صورت عمل نکردن به بخشنامه جدید درمان تعطیل می‌شوند.

 اولتیماتوم بهزیستی استان مرکزی به مراکز ترک اعتیاد به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛همایش پیشگیری از اعتیاد  با تاکید بر جوانان و نوجوانان و به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر در اراک برگزار شد ومدیران مدارس، معاونین پرورشی و تربیت بدنی، کارشناسان پیشگیری از اسیب‌های اجتماعی مناطق ۱۵ گانه استان و مربیان پرورشی با راهکار‌های پیشگیری از اعتیاد و ارائه ان راهکار‌ها به دانش اموزان آشنا شدند.

 امینی مدیر کل بهزیستی استان مرکزی در حاشیه این همایش درگفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: ۳۱ مرکز اقامتی بهبودی ترک اعتیاد در استان مرکزی با مجوز بهزیستی فعالیت می‌کنند که در برنامه جدید این سازمان همه این مراکز باید طبق بخشنامه جدید درمان فعالیت کنند و در غیراینصورت تعطیل می‌شوند.

امینی افزود: آموزش و پرورش نقش موثری در پیشگیری از اعتیاد برای جوانان و نوجوانان با آگاه سازی آن‌ها دارد وهدف از برگزاری این همایش ارتقا آموزش در بحث پیشگیری از اعتیاد برای مربیان و معلمان است.

وی اضافه کرد:این همایش با رویکرد حساس سازی جامعه نسبت به معضل اعتیاد و فعالیت‌هایی که مردم و نهاد‌های غیردولتی در بحث پیشیگیری از اعتیاد باید داشته برپا شده است.

آموزش های کاربردی راهکارهایی برای پیشگیری از اعتیاد

دمنه ، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل اموزش و پرورش استان مرکزی هم در این همایش گفت: خطر بیماری اعتیاد به عنوان یک معضل برای همه افراد جامعه وجود دارد و باید راهکارهای آن توسط آموزش های کاربردی ارائه شود تا همه افراد در برابر این پدیده شوم اگاه و هوشیار باشند .

در این همایش ، دکتر هومان نارنجی ها ، پژوهشگر و درمانگر در حوزه اعتیاد به بحث و بررسی دلایل ایجادکننده اعتیاد و راهکارهای پیشگیرانه در این حوزه پرداخت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار