استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار تجمیع روستا‌های دهستان دیناران شهرستان اردل شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در سفر به اردل گفت: هم اکنون روستا‌های دهستان دیناران این شهرستان، پراکنده و دارای وضعیت بسیار نامناسبی است که تجمیع این روستا‌ها ضرورت دارد.

وی افزود: تجمیع روستا‌های این منطقه نیازمند انجام مطالعات دقیق و جامع توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مطالعه، طراحی و اجرای علمی زیرساخت‌ها برای جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی ناشی از بی توجهی به مسائل کارشناسی بایستی مورد توجه طراحان، برنامه ریزان و تصمیم گیران باشد.

عباسی با بیان عوامل رونق اقتصادی و توسعه بخش کشاورزی در این دهستان ادامه داد: انتقال آب رودخانه دیناران به زمین‌های کشاورزی، آموزش بهره برداران و اصلاح بذر و روش‌های کشاورزی هم باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: بکر بودن دیناران فرصت بسیار مطلوبی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری محسوب می‌شود.

عباسی اضافه کرد: با ادامه احداث هشت کیلومتر جاده روستایی باقی مانده از مسیر دیناران به خوزستان، زمینه حضور گردشگران به این منطقه فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، استقرار اورژانس جاده‌ای و آتش نشانی در این دهستان باید در اولویت برنامه‌های مسئولان مرتبط قرار گیرد.

گفتنی است: استاندار چهارمحال و بختیاری به همراه حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده، ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد، علی کاظمی نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برای بررسی مشکلات روستا‌های مناطق محروم به شهرستان اردل سفر کرد.

اردل از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر اردل) در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد مرکز استان واقع شده است.

انتهای پیام/خ

مشکلات مردم دیناران اردل بررسی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار