با تلاش آتش نشانان، ۱۳ نفر از ساکنان ساختمان مسکونی در میدان شهر ری از میان دود و آتش نجات یافتند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساعت 02:57 دقیقه بامداد امروز بر اثر آتش سوزی یك واحد مسكونی در یك ساختمان 5 طبقه در شهرری، میدان بشارت(نارنج)، كوچه صاحب الزمان(عج)، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران زنگ ایستگاه های 9، 90 و گروه امداد و نجات 17 را به صدا درآورد و آنها را به همراه خودروی بالابر هیدرولیكی ایستگاه 9 و تشك نجات و خودروی خاور تنفسی ایستگاه 21 به محل حادثه اعزام کرد.

جعفر شكرانه مهربانی افسر آماده منطقه هفت عملیات در این باره اظهار داشت: یك واحد مسكونی 75 متری در یك ساختمان 5 طبقه تك واحدی از قسمت اتاق خواب دچار آتش سوزی شده و به علت خالی بودن واحد از سكنه، آتش در منزل مسكونی گسترش یافته و شعله و دود بسیاری از پنجره ها به بیرون زبانه می کشید.

وی افزود: دود و حرارت به اندازه ای در داخل ساختمان زیاد بود كه 13 نفر از ساكنان در داخل منازل خود محبوس شده بودند.

شکرانه مهربانی خاطر نشان کرد: آتش نشانان با تجهیز خود به دستگاه تنفسی و با رعایت اصول ایمنی، پس از تقسیم شدن به چند تیم عملیاتی با استفاده از خودروی بالابر هیدرولیكی و از طریق پله های ساختمان وارد عمل شدند و از طریق لوله های آبدهی اقدام به شعله زنی و تخلیه ساكنین کردند.

نجات ۱۳ نفر از آتش سوزی ساختمان ۵ طبقه

وی افزود: محبوس شدگان كه 7 نفر مرد و 6 نفر خانم بودند توسط آتش نشانان به سلامت از ساختمان به بیرون منتقل شدند.

وی تاکید کرد: یکی از ساکنان که بانویی 55 ساله بود به علت دود زیاد ناشی از آتش سوزی دچار دود گرفتگی شده بود که برای مداوا به عوامل اورژانس حاضر در محل سپرده شد.

افسر آماده منطقه 5 عملیات آتش نشانی تهران با اشاره به مهار کامل آتش سوزی گفت: نیروهای عملیات پس از شعله زنی كامل و اطمینان از عدم شعله وری مجدد و ارائه تذكرات ایمنی به ساكنین به ماموریت خود پایان دادند.

علت این آتش سوزی توسط كارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار