بازدید تابستانی ۶ هزار بازرس بهداشت از مراکز توریستی/ آمار نهایی از مواد غذایی معدوم شده در ماه رمضانغلامی گفت: در طرح تابستان، ۶ هزار بازرس مسئولیت نظارت بر مراکز حساس کشور به ویژه شهر‌های توریستی را برعهده دارند.

رضا غلامی رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: با آغاز تابستان و شروع مسافرت‌های فصلی، 6 هزار بازرس در قالب 2 هزار و 420 تیم از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی آب‌میوه‌فروشی،‌ بستنی‌فروشی به صورت تمام وقت بازرسی می‌کنند.

وی ادامه داد: شهرهای توریستی و مذهبی که بیشترین گردشگر را دارند یکی از اولویت‌های مهم اداره سلامت کار و وزارت بهداشت محسوب می‌شوند و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های دقیقی در راستای بازرسی از مکان‌های مختلف شهرهای توریستی و مذهبی انجام شده است.

غلامی اظهار کرد: در ساعت غیراداری و در روزهای تعطیل، 1250 بازرس در شهرهای توریستی و مذهبی از آبمیوه‌فروشی، رستوران‌های بین راهی و مکان‌هایی که در شب‌های تابستان دایرند، بازرسی می‌کنند.

تعطیلی 3500 مرکز متخلف در ماه مبارک رمضان

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان 528 هزار و 231 بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی،‌ آجیل‌فروشی و شیرینی‌پزی انجام شده است که از این تعداد 83 هزار بازرسی از مراکز تهیه زولبیا و بامیه، 27 هزار و 714 بازرسی از محل‌های تهیه آش و حلیم و ما بقی‌ از شیرینی‌فروشی‌ها و مراکز تهیه مواد غذایی  بوده است.

غلامی تاکید کرد: در بازرسی‌های انجام شده در ماه مبارک رمضان 8 هزار و 91 پرونده به مراجع قضایی معرفی و 3 هزار و 500 به صورت موقت تعطیل شدند.

وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان 696 تن مواد غذایی فاسد معدوم شدند؛ 117 هزار و 102 سنجش عوامل محیطی مانند کهنگی روغن، میزان نمک‌ مصرفی مواد غذایی انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار