ساخت آثار هنری با زباله + فیلم

یک هنرمند از زباله، آثار هنری ارزشمند خلق می‌کند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ انباشت زباله یکی از معضلات شدید زندگی شهری است. کشور آفریقایی کنیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. انباشت انبوهی از زباله در شهر نایروبی پایتخت کنیا یکی از نمود‌های زشت صنعتی شدن است، اما یکی از هنرمندان کنیایی از همین زشتی‌های انباشت شده به عنوان فرصتی برای خلق آثار بدیع هنری استفاده می‌کند.

ایوانز نگوری هنرمند 27 ساله که فارغ التحصیل رشته هنر است در میان انبوه زباله‌های جمع شدن در نایروبی می‌گردد و پس از جستجو، اشیای ارزشمند را به آثار هنری تبدیل می‌کند.

او می‌گوید با این کارش تلاش می‌کند توجه مردم را به محافظت از محیط زیست و طبعیت جلب کند. آثار این هنرمند کنیایی با اقبال منتقدان نیز مواجه شده و او چند نمایشگاه از آثارش نیز برپاکرده اند. او در آثار هنری‌اش به طراحی و خلق کار‌هایی با مضامین طبیعی و طبیعت تاکید دارد.

وی توانسته است کلاژ‌های بسیار زیبایی از انواع پروانه و کفشدوزک و طاووس خلق کند یعنی حیواناتی که در کنیا به آنها توجه نمی‌شود زیرا مردم این کشور بیشتر به حیوانات عظیم الجثه‌ای همانند فیل، اسب آبی، کرگدن و زرافه توجه دارند که زیستگاه طبیعی آنها آفریقا است. این هنرمند کنیایی تلاش می‌کند با توجه به حیوانات دیگر، سطح حساسیت جامعه را به گونه‌های دیگر جانوری بالا ببرد.

انتهای پیام/
 

تبدیل زباله به آثاری زیبا + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.