با تحویل بالگرد پایگاه اورژانس هوایی گناباد، سومین پایگاه اورژانس هوایی استان خراسان رضوی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در مراسم  راه‌اندازی سومین پایگاه اورژانس هوایی استان خراسان رضوی گفت: گناباد یکی از ۴۴ منطقه‌ای بود که قرار شد در ان پایگاه اورژانس هوایی مستقر شود و با پیگیری‌های زیاد مسولین شهرستان و وزارت بهداشت امروز شاهد آغاز به کار این پایگاه هستیم.

جواد باذلی افزود: سرعت در امداد رسانی نقش مهمی در کاهش مرگ ومیر دارد و امداد هوایی می‌تواند در امداد رسانی نقش خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه با شرایط سخت تحریم هشت فروند بالگرد مدرن مخصوص اورژانس وارد ایران شده است؛ گفت: یکی از این بالگرد‌ها به گناباد اختصاص یافت و اولین منطقه‌ای که یکی از این بالگرد‌ها مستقر شده، گناباد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گنابادافزود: پایگاه اورژانس هوایی گناباد می‌تواند به شهرستان‌های همجوار با شعاع ۱۵۰ کیلومتر خدمت‌رسانی کند؛ در این شعاع ۵۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

باذلی گفت: بالگرد مستقر در پایگاه هوایی گناباد از نوع پی‌کی ۱۱۷ و از مجهزترین بالگرد‌های مورد استفاده در اورژانس در سطح جهان است و در آمریکا، اروپا و آفریقا از این نوع بالگرد استفاده می‌شود.
 
انتهای پیام//ح.ت
 

افتتاح اولین پایگاه اورژانس هوایی در شهرستان گناباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.