وزیر کشور گفت: متاسفانه تاکنون تنها ۱۳ درصد سرمایه گذاری‌ها در کشور به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی، اشتغال و رونق اقتصادی خراسان شمالی با اشاره به کم کاری‌های انجام شده در بخش خصوصی اظهار کرد: باوجود اینکه مقام معظم رهبری اختیار کامل اصل ۴۴ را به دولت واگذار کرده، اما تاکنون تنها ۱۳ درصد سرمایه گذاری‌ها به بخش خصوصی و مردمی واگذار شده است.
رحمانی فضلی افزود: متاسفانه فاقد سرمایه گذار هدایت گر در کشور هستیم.
وی تصریح کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر توجه به مردم تاکید داشته اند، اما به طور ملموس، واقعی و علمی اقدامی اساسی انجام نشده است.
دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور نیز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، اشتغال و رونق اقتصادی استان افزود: کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در خراسان شمالی بسیار ارزشمند است که باید مراقبت شود.
وی با بیان اینکه برای بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب، طرح‌های قابل افتتاح احصا شود، افزود: ۳۰۱ طرح برای چهلمین سال انقلاب در کشور با سرمایه گذاری ۹۲ هزار میلیارد تومانی شناسایی شده که سهم خراسان شمالی از این طرح‌ها ۷۰ میلیارد تومان است.
دین پرست گفت: هدف گذاری برای اشتغال سه هزار و ۸۹۳ نفر پیش بینی شده بود که فقط ۶۶۶ نفر یعنی ۱۷ درصد مشغول به کار شده اند.
وی افزود: در اجرای این طرح هزار و ۶۱۲ طرح به بانک‌ها معرفی شد که فقط ۶۰۹ طرح مصوب شد و برای ۳۱۰ طرح منجر به پرداخت شدو همچنین هزار و سه طرح، عودت شده یا در حال رسیدگی است.
محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی هم گفت: برای چهلمین سال انقلاب ۲۶۳ طرح با اعتبار حداقل ۱۳۵ میلیارد تومان شناسایی شده که این طرح‌ها بیش از ۸۵ درصد پیشرفت دارد و در تلاشیم دهه فجر به بهره برداری برسد.
انتهای پیام/آ


سفر دو روزه وزیر کشور در خراسان شمالی

برچسب ها: اشتغال ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.