آمریکا یک‌جانبه گرایی محض را در جهان به نمایش گذاشته است

دبیر کل حزب هدا گفت: آمریکا به دلیل اعتراض جامعه جهانی به عملکرد رژیم صهیونیستی از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد و در واقع یک جانبه گرایی محض را در جهان به نمایش گذاشت.

احمد شریف دبیرکل حزب هدا و رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل اظهار کرد: تمام سعی آمریکا در ادوار گذشته این بود که چهره ای دموکراتیک و بشر دوستانه از خود به جهانیان ارائه دهد و ژِست دفاع از حقوق بشر از کشورهایی که اساسا با منافع آمریکا در تضاد بودند را از خود به نمایش بگذارد.

وی افزود: اکنون ترامپ پرده های تزویر آمریکا را کنار زده و به صورت عریان، استکبار و استعمار این کشور را به نمایش گذاشته و به جهانیان نشان داده که آمریکا قلدرمعابانه معاهدات بین المللی را نقض می کند و اکنون نیز به دلیل آن که بسیاری از کشورهای جهان به عملکرد رژیم صهیونیستی اعتراض دارند از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شده و در واقع یک جانبه گرایی محض را در جهان به نمایش گذاشته است.

شریف تصریح کرد: ترامپ باعث شده که حتی متحدان اروپایی اش علیه رفتارهای وی موضع گیری کنند، چرا که ترامپ فردی کاسب است و از دید اقتصادی به همه مسائل می نگرد.

دبیر کل حزب هدا بیان کرد: برای ترامپ منافع کارخانه های اسلحه سازی بسیار مهم تر از منافع و حیثیت آمریکا است، چرا که او حاضر است به قیمت به راه انداختن جنگی در گستره جهانی منافع کارخانه های اسلحه سازی را تامین کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ممکن است در آینده شاهد خروج آمریکا از معاهدات بین المللی دیگری باشیم که این امر جو بی اعتمادی علیه آمریکا را بیش از پیش در دنیا منعکس خواهد کرد.

گفتنی است؛ اخیرا نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد کشورش به دلیل «جانبداری‌های نهادینه» شورای حقوق بشر علیه اسرائیل از این شورا خارج می شود.

همچنین نیکی هیلی با بیان این که آمریکا از شورای حقوق بشر خارج می‌شود، این شورا را سازمانی خواند که شایستگی نامش را ندارد.

این مقام آمریکایی در اظهارات بی‌اساس خود بیان کرد: وقتی که شورای به اصطلاح حقوق بشر نمی تواند به نقض شدید حقوق بشر در ونزوئلا و ایران رسیدگی کند و جمهوری دموکراتیک کنگو را به عنوان یک عضو می‌پذیرد، ارزش اسم خود را از دست می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار