۲۴ هزار و ۴۹۸ مترمکعب شن و ماسه ۱۰ سال گذشته از سواحل و رودخانه های شهر‌های مازندران برای ویلاسازی وانتقال به دیگراستان‌ها برداشت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید وجیه‌الله موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - منطقه ساری گفت: ۱۰ سال گذشته ۳۳۹ فقره به حجم ۲۴ هزار و ۴۹۸ مترمکعب شن و ماسه از سواحل شهر‌های استان برای ویلاسازی وانتقال به دیگراستان‌ها برداشت شده است.

وی افزود: بیشترین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در سواحل رویان، نوشهر، تنکابن، عباس آباد، چالوس و رامسر انجام می‌شود.

سید وجیه‌الله موسوی راه چاره را ساخت شهرک‌های شن و ماسه دانست و گفت: مقدمات کار برای ساخت مجتمع ۵۰ هکتاری مجهز به دستگاه‌های سنگ‌شکن در شهرستان تنکابن انجام شده است.

یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز با بیان اینکه برداشت‌های غیرمجاز همچنان ادامه دارد، گفت: برداشت بی رویه موجب فرسایش رودخانه‌ها و سواحل، نابودی آبزیان، تشکیل سینکوله‌ها (سنگ خزه)، از دست دادن تنوع زیستی، آلودگی خاک ناشی از نشت مواد شیمیایی شده است.

محمدپور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز گفت: یکی از دستگاه‌های صدور مجوز برداشت شن وماسه این سازمان است.

وی افزود: حدود ۱۹ میلیون مترمکعب معادن شن و ماسه در استان شناسایی شده است که در این زمینه برداشت‌ها باید ساماندهی شود.

محمدپور گفت: برای ایجاد مجتمع‌های ۵۰ هکتاری در غرب استان، ۴۰ هکتاری در آمل و ۷۰ هکتاری در تلمادره ساری موافقت اصولی گرفته شده است وبا فعال شدن این مجتمع‌ها، نیاز استان به شن و ماسه تامین می‌شود.
انتهای پیام/آ

برداشت‌های بی اجازه شن و ماسه همچنان در مازندران ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.