رییس دادگستری شهرستان شهربابک گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون از 349هزار و 200مترمربع(قریب 35هکتار) اراضی ملی در این شهرستان رفع تصرف بعمل آمده است.

از 349هزار مترمربع از اراضی ملی در شهربابک رفع تصرف شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  رمضان آقا محمدی رئیس دادگستری شهربابک  به اقدامات انجام شده دستگاه قضائی در موضوع صیانت از منابع آب اشاره کرد و گفت:در راستای حفظ صیانت از منابع آب در سال جاری 21حلقه چاه آب غیرمجاز در شهربابک پلمب گردیده است.

وی به خشکسالی و کم آبی چند ساله اخیر در استان کرمان که خسارات سنگینی بر منابع اقتصادی مردم و بویژه بخش کشاورزی وارد کرده است،اشاره کرد وافزود:دستگاه قضائی به طور جدی موضوع صیانت از منابع آب را پیگیری می نماید

وی با بیان اینکه شناسائی متجاوزان به اراضی ملی، حریم و بستر رودخانه ها در دستور کار سیستم قضائی قرار گرفته است،افزود:در مجموع طی سال جاری از 12هکتار از اراضی بستر وحریم رودخانه ها رفع تصرف بعمل آمده است.

 آقامحمدی عنوان کرد:یکی از مسائل مهم که در شورای حفظ حقوق بیت المال پیگیری می شود،بحث اقدامات پیشگیرانه در راستای حفظ حقوق بیت المال می باشد و در این راستا اکیپ های متعدد برای حفاظت وصیانت از اراضی ملی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود مردم فهیم نیز اجازه فرصت طلبی را به سودجویان ندهند و موارد تخلف را در کوتاه ترین زمان ممکن به مراجع ذیصلاح گزارش کنند

این مقام قضائی با بیان اینکه در حوزه منابع طبیعی 13هزار مترمربع از اراضی ملی رفع تصرف شده است، خاطرنشان ساخت:در راستای حفظ حقوق بیت المال وبا همکاری اداره راه وشهرسازی از 216هزار مترمربع از اراضی ملی در حوزه راه وشهرسازی رفع تصرف بعمل آمده است .

ساماندهی برداشت های غیر مجاز خاک در شهربابک/ تخریب پوشش گیاهی عامل بروز پدیده ریزگردها

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال شهربابک تصریح کرد:با ورود جدی سیستم قضائی جلوی برداشت های غیر مجاز شن وماسه گرفته شده است و در این رابطه تعداد زیادی لودر و کمپرسی از سودجویان توقیف شده است.

وی در خصوص موضوع ساماندهی برداشت شن وماسه در شهربابک تصریح کرد:افراد را ملزم به رعایت قانون و اخذ مجوز و پرداخت عوارض دولتی تحت نظارت دستگاه های متولی در این حوزه نموده ایم.

آقامحمدی هشدار داد:یکی از تهدیدات جدی که محیط زیست را به مخاره می اندازد و باعث فرسایش خاک می شود بحث برداشت های غیر مجاز خاک می باشد ویکی از عوامل مهم در بروز پدیده گردوغبار محلی ازبین رفتن پوشش سطحی و گیاهی خاک می باشد.

انتهای پیام/ح

 رفع تصرف از اراضی ملی در شهربابک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار