سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۱۶، حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم جهان به علت آلودگی هوا جان خود را از دست دادند.

مرگ بیش از ۴ میلیون نفر از مردم جهان به سبب آلودگی هوا در سال ۲۰۱۶به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری ایندیاتودی، سازمان ملل متحد در جدیدترین گزارش خود که روز گذشته منتشر شد اعلام کرد تا پایان سال 2016، حدود 4 میلیون و 200 هزار نفر از مردم جهان به علت آلودگی هوا جان خود را از دست دادند.

در بخشی از گزارش اهداف توسعه پایدار سال 2018 سازمان ملل آمده است: در سال 2016 حدود 91 درصد از جمعیت شهری در سراسر جهان، هوایی تنفس کردند که مطابق با معیارهای ارائه شده سازمان جهانی بهداشت در مورد کیفیت هوا نبوده است. همچنین بیش از نیمی از این جمعیت هوایی تنفس کردند که 2.5 برابر آلوده تر از استانداردهای ایمنی هوا است.

در  حال حاضر، بسیاری از شهرهای جهان با چالش های بزرگ  در مدیریت شهرنشینی از جمله زیرساخت های ناکارآمد برای پشتیبانی از جمعیت رو به رشد شهرها مواجه هستند.

پیش از این نتایج یک مطالعه جدید نشان داده بود بیش از 95 درصد جمعیت جهان هوای آلوده تنفس می کنند. همچنین افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند در معرض خطر بیشتری قرار دارند و هوای آلوده تری وارد ریه‌های خود می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار